Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

17 Juni 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

We vlogen 20.50 op vrijdag avond met KLM. De kinderen hadden die vrijdag nog een gewone dag. Zij zijn gewoon naar het kdv geweest. En wij konden de laatste dingen inpakken en nog ff samen lunchen. Om half 5 stond taxi vd Gaast voor de deur. Opa en oma wilde graag de twins gedag zeggen en de boys opa en oma ook. Op Schiphol nog ff met zn alle een bakkie gedaan en konden in alle rust inchecken en door de douane.
De boys hadden werkelijk waar de tijd van hun leven op de " mind your step" roltrappen. Continue heen en weer. Ook voor menig ander een waar vermaak. En er zijn heel veel foto's van ze gemaakt door andere hahah.
En zij konden ff al hun energie lozen voor de lange vlucht die ons te wachten stond.

Eenmaal in het vliegtuig werkt het schermpje met de films gelijk en de boys settelde zich voor Pieter konijn en zij hadden lekker vermaak terwijl het vliegtuig taxide naar de polderbaan.
Na Pieter Konijn werd het tijd voor madagaskar en ze vielen halverwege na 2 uurtjes vliegen heerlijk in slaap. Dex werd uurtje voor de landing weer wakker en Quinn ook. En hij heeft maar 1 keertje gehuild. Al met al een top vlucht. En het ging precies zoals we hadden gehoopt. (Helaas was er een ander kind wat 12 uur non stop aan het jenken was.) Dus na wat oordop preps konden wij ook af en toe een uurtje tukken.

In Kuala Lumpur duurde het mega lang om door die douane te komen. En onze spullen waren inmiddels al van de band afgehaald. Dus we stonden inprincipe zo buiten. Vlakbij de aankomsthal konden we ook onze auto ophalen. We wilde eerst nog even pinnen, maar deze ATM pakte onze ing en creditcard pasjes niet. En we besloten in KL zelf een pin automaat te zoeken.
Eenmaal bij het verhuur bedrijf verliep alles soepeltjes. Er werden geen extra verzekeringen aangesmeerd. En onze auto stond met kinderzitjes netjes klaar. En we konden eindelijk onderweg naar ons hotel.

En na nog geen 10 min op de weg kwamen we een tolpoortje tegen. En we moesten betalen. Maar we hadden dus geen geld. En visa kennen ze niet. Maar goed. Deze man vond het wel best en deed de slagboom voor ons open.
Maar goed. 3 min later kwam het volgende tol poortje en hier waren ze helaas niet zo chill.
De politie werd erbij gehaald. We moesten maar een vriend bellen die geld kwam brengen. Maar no way dat ze ons er door lieten gaan.
Na een lange discussie moest jeff maar met de politie naar een ATM gaan en onze auto werd met pionnen afgezet en Daan moest achter blijven met de boys in de auto. En daar ging papa na 30 min in Maleisië achterin de politie auto. En weg was ie.. :( Tijdens de rit met de politie was het muisstil, maar zonder spreekwoordelijk afgezet te worden werd jeffrey netjes afgezet.
Ze reden indd netjes met hem naar een atm en na half uur waren ze weer terug incl cash. En onze weg konden we voortzetten.

In KL vet veel hoogbouw. Super mooie wolkenkrabbers met als highlight de twin towers. En laat ons hotel net nou dat mooie uitzicht hebben. Ons appartement heeft 2 slaapkamers en 2 badkamers en heeft een keuken met wasmachine.
Nadat we de spullen hadden gedropt zijn we lopend naar de Petronas towers gelopen en de boys die ontzettend goed gemutst zijn liepen vrolijk met ons mee. In het KLCC (grote mall) zijn we in het foodcourt gaan eten. Lekkere curry met kip en rendang. Beetje kroepoek erbij en zelfs de boys aten lekker mee.

Hierna weer terug naar huis gelopen. Met de boys in de draagzak. Daar lekker een bad en douche genomen en iedereen lag rond 23.00 te tukken.

Beetje onrustige nacht gehad door het tijdsverschil. Dex wilde rond 2 uur opstaan en tv kijken. Maar uiteindelijk viel hij weer in slaap. En werden we rond half 10 wakker.

De kids knuffelde papa wakker met een cadeautje, want het is natuurlijk vaderdag. En daarna hebben we ontbeten met een broodje ei en voor de kids een bananen muffin.
Volgens mij vonden ze het lekker.

Daarna gingen we met de auto naar de batu caves. Een grote gouden Hindi ding (43m hoog) voor een mega hoge trap.
Gelukkig is het zwaar bewolkt en dus niet te heet. En we zijn de trappen gaan beklimmen.

En props voor de boys. Ze hebben alle treden zelf beklommen. (272treden) En boven aan de trap lag een super mooie kathedraal achtige grot met tempels. Hier zitten ook aapjes (makaken). En dit was ook wel echt feest voor de boys. “Aaaaap” en nog een “aaap” , overal aap, wat een jolijt. De trappen af hebben ze wel in de draagzak gezeten, want ze waren kapot, want op de trappen zaten.. je raadt het al .. apen. Daarna zijn we naar de olifanten gereden. Zo'n 65 km rijden. En dan konden de jongens gelijk ff een tukkie doen.

En die olifanten waren fantastisch. We waren net op tijd om de baby olifantjes te wassen in de rivier. Toch wel een bucketlist dingetje hoor. Dex vond het super spannend en ook wel beetje eng, maar Quinn genoot er echt van. Wij in het water staan en de kids de olifantjes scrubben met zand. Toch wel spannend als je ineens naast je voet een olifanten poot voelt, haha toch maar een stapje opzij voor die beestjes met een gewicht van een kleine auto. Daarna kochten we wat bamboe takjes om de olifanten te voederen. Quinn als eerste in de rij om de olifanten te voederen en aan te raken.En na een tijdje durfde Dex ook. En nu heeft hij het over niks anders meer. En hij zegt continue dat hij een leuke vakantie heeft en dit is pas dag 1.

Wegen zijn overigens ontzettend goed en ze rijden hier ook prima. In de avond zijn wij met de taxi naar “Jalan alor night food court” gegaan. Wat een drukte en gezelligheid. En wat een voedsel, potverdikkeme daar kan je blijven eten zeg ! Na een bakje dim Sum en in de rij gestaan voor saté. Daarna ergens gezeten en een maaltijd genomen. Er was nog een gaatje over dus kwam er nog frituur achteraan met kippetjes , laksa soepje alles (l) pfff walhalla hier. Toen de kids hun speeltjes zat werden kwamen de draagzakken weer van pas en zijn we via een 7eleven weer met een taxi richting het hotel gegaan.Tot nu toe gaat alles echt heel goed :)).

• 17 Juni 2018 - 16:24

Jess:

Wow wat een belevenis al op 1 Dag!!! Echt iets voor jullie weer met die politie! En die boys zijn zo te lezen helemaal in hun element.

• 17 Juni 2018 - 16:22

• 17 Juni 2018 - 16:24

• 17 Juni 2018 - 16:23

Ongeduldige Jwaa:

Hehe sorry, ik was een tikkie ongeduldig met versturen

• 17 Juni 2018 - 16:53

Mark:

Haha jankende kinderen in een vliegtuig, dat is standaard.

• 17 Juni 2018 - 19:37

Jael:

Wooooow wat een geweldige eerste dag!!!! Genieten dit zeg!
    Kan je niet ergens even een kookcursus doen zodat je alles thuis voor ins kan maken!!

Geniet lieverds

• 18 Juni 2018 - 07:06

Manon:

Wat super gaaf allemaal zeg!!!
    Lekker genieten

• 18 Juni 2018 - 08:37

Wil Alkemade:

Geweldig om te lezen, veel plezier daar

• 18 Juni 2018 - 11:30

Nardjara:

jaa! eindelijk jullie vakantie! echt leuk weer om te lezen.
    wat een makkelijke kinderen hebben jullie toch.
    maak er wat moois van, en ik wacht op jullie volgende reisblog.
    veel plezier!!

• 18 Juni 2018 - 18:10

Sharon:

Whow Daan wat schrijf jij leuk!!
    (ik ben er gewoon bij en geniet)