Redang Island - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Redang Island - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Redang Island

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

01 Juli 2018 | Maleisië, Redang Panjang

Om op Redang te komen konden we we met de boot terug naar Kuala Besut en vanuit daar met de auto naar merang. En vanuit weer een boot. Of we konden een privé boot huren en direct vanaf de Perhentians naar Redang Island varen. Dat laatste leek ons wel wat. Dus voor 90 euries een privé bootje gecharterd die ons direct vanaf ons strandje van ons hotel dropte bij het resort op Redang.
Wat een heerlijk boottochtje. Zaten we maar gewoon met zn 4tjes op de wateren tussen Borneo en Maleisië in. Wow het was prachtig. Schitterende rustige zee. Leek soms wel een meer zo vlak. Echt zo'n happy momentje.
En wow... dachten we dat een Perhentians een paradijsje was, maar wooooww.. Dit is er ook 1tje hoor. SCHITTEREND!!
Aangekomen op het spierwitte strand stond de tractor al klaar om ons mee te nemen naar ons nieuwe onderkomen. Wel geteld 20 mtr. Haha
 Mja scheelde 20 mrt lopen met alle tassen in de bloed hitte.
Hoe mooi dit eiland was , stond lijnrecht tegenover ons "resort". ( Redang kent bijna alleen resorts met vaak soort van vol pension idee). Ons resorts (holiday redang)lag vol afval en ons kamer was geloof ik in 1960 voor het laatst schoongemaakt. Gelukkig is moeders voorbereid op deze Aziatische praktijken en had de dettol ook ingepakt. Jeff heeft even een half uurtje zich beziggehouden met vuilnis prikken en wij konden redelijk prima daar zitten. Prachtig uitzicht over de hele baai, daar waar onze bungalow boven een clif zat en we fantastisch uitzicht hadden.
Het eten durfde we niet aan hier. Alles lag in warmhoudt bakken en vol met vliegen. En we schoven dan ook 2 resorts verder aan tafel. Dit resort oogde wat westerder en vooral schoner.
Bij dit resort hebben we ook onze duiken geregeld. Je kon hier om 8:30, 11:30 en om 15uur duiken en je keerde steeds terug naar het resorts. Dus we konden elkaar mooi afwisselen hier. Iedereen vond het zo tof dat we dit gewoon deden en hoe relaxed wij waren.
Gelukkig waren de kids dat ook. En zij wikkelen ook hier weer iedereen om hun vingertjes. Iedereen boodt ook aan om op onze kinderen te passen zodat wij samen konden gaan duiken. En ik denk dat dit ook prima had gekund. Ze waren zo ontzettend lief voor onze kids en zij hebben waarschijnlijk nooit zoveel snoep gegeten als in deze dagen hahaha..

Naast ons resort zat een heerlijk barretje waar ze gelukkig drank schonken. Jeeeej props voor Redang island. ( Dit eiland is overigens luxer dan de perhentians ,maar ook veeeel duurder. )
En naast dit barretje kon je prachtig snorkelen en er zat een ondiep baaitje, waar we 6/7 baby black tip reefsharks hebben gezien. Waaaaauw bijzonder!!!

Omdat we nu apart duiken hebben we nu ook aparte ervaringen gehad. We doken wel vaak samen met dezelfde mensen, waaronder een NL expat echtpaar die met hun kinderen doken. Jongste dochter was 12 en was bezig met haar advanced cursus. Ze woonden sinds dit jaar in Kuala Lumpur maar wonen al ruim 16 jaar in het buitenland. Kids ook niet niet in NL geboren. Al en al een heel interessant gezin en we hebben een leuke periode met hun gehad.

Jef ging als eerste duiken. Een prachtige duik, met erg mooi koraal.
De volgende dag was Daan aan de beurt en ze gingen naar dezelfde spot. Maar Daan zag veeel meer. Waaronder de moeder van de baby haaitjes in de baai. Een prachtige mooie black tip haai en deze was enorm groot. Verder nog een grote baracuda, bumphead parrot vis, pufferfishes, en enorme scholen vis. Heeel erg gaaf. En een halve tank lucht over na de duik.

Daarna ging Jeff weer duiken......
En de laatste duik vd dag was voor Daan. Wederom weer super mooi met oa 2 grote schildpadden. Duiken gaat inmiddels zo comfortabel. We kunnen ons zoveel beter redden in het water. Beetje met de nemo visjes spelen in hun anenoom. Weet inmiddels van wel soort koraal je een mooie huid krijgt. Beetje uitknijpen en dan zit er collageen op je handen en we hielden een spa onder water.

Na 3 nachten in ons pauper resort besloten we te verkassen naar ons duik resort, coral redang island resort. Een prachtig hotel met een mooi zwembad en voortreffelijk eten.

Het personeel kende ons al van het duiken en waren heel dag bezig met het entertainen van Dex en Quinn.
We hebben in totaal (jef) 4 en (daan) 5 duiken gegaan.
En voor de rest heel erg gerelaxed.
Verder is ook niet heel veel te beleven. Behalve dan op eekhoornjacht te gaan, want daar heb je dr enorm veel van. (Tot vreugde van de boys).
Dex is overigens ook lekker bezig om voor elke Chinees te gaan staan en met zn eigen handen van zn ogen spleetogen te maken. Hahha.. heeft ie zelf bedacht. Dat jong is echt zooo gênant hahaha. Hankiepankiedexie..Ook staat ie vrolijk iedereen te vertellen hoe groot (???)zn piemel is... hahahha belhamel eerste klas.
We zitten hier duidelijk in de piemel fase. Want eigenlijk kan hij nergens anders over praten.

Na een 5 dagen vonden we het wel welletjes en hadden een boot terug naar Kuala besut geboekt. Alle boten van Redang gaan naar Melang en niet naar Kuala Besut. Dus het was wederom een privé bootje.
Helaas waren er deze dag governmentcontrolles. Dus de huidige boot werd gecancelled en we moesten flink in de buidel tasten voor een nieuwe boot. 850 RM. ( 188euro)
Maar we hadden deze keer wel goede
 zwemvesten ;) Anders kregen we en zij een boete. Nja beter zo uiteindelijk.

De zee was gelukkig weer heerlijk kalm en glad . En we waren rond 12:30 in de haven van Kuala Besut. Vanaf hier was het 6uur rijden naar onze volgende bestemming. TEMAN NEGARA. De Maleisische jungle.

• 01 Juli 2018 - 20:00

Papa Daan:

Is weer gillen geblazen bij de verhalen, hankiepankiedexxie, hoe verzint ie het, moet nog wel een filmpje van gemaakt worden.

• 02 Juli 2018 - 07:38

Nardjara:

wat een mooie reis zeg, echt fantastisch.
    ik lees met plezier jullie verhalen, en zie de foto's op insta, en dan waan ik mij
    ook heel even daar. schitterend zeg! en kennen jullie ipv reisblogs ook
    blogs over de kinderen schrijven? HAHAHA wat een bazen joh LOL!!

• 02 Juli 2018 - 21:49

Sharon:

Hoe tof de indrukken die de boys op doen en echt relaxed hoe jullie dit met tijd voor jezelf combineren. Wereldse blog, leest echt leuk.
    Enjoy. X

• 03 Juli 2018 - 22:02

Ron:

Gaaf om te lezen! Lijkt me echt prachtig daar.. En die kids.. Heerlijk..