Taman negara - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Taman negara - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Taman negara

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

05 Juli 2018 | Maleisië, Redang Panjang

De 6 urige reis liep voorspoedig, op de bootrip na dan. De wegen zijn echt heel erg goed in Maleisië. Nog ff een een spannend momentje omdat we low on fuel waren :) en de dichtstbijzijnde pomp op 20 km zat.. hehe. Airco uit. Pffffff kapot heet. Vet zweten. Die car werd alleen maar zwaarder.
Maar gehaald dus:))
Onderweg rijden we door mega veel palmolie plantages. Echt bizar veel gekapt woud en daarvoor in de plaats heuuul veel palmbomen. En Daan heeft een crush op palmbomen, maar dit was bizar. Na wat gegoogle blijkt Maleisië  de grootste palmolie leverancier te zijn. En ze hebben 4 miljoen  (!!) Hectares aan plantages.(Daan heeft internet en zit op wiki) En al die mooie bossen die zijn daarvoor gekapt en al die diertjes die nu zonder huis zitten. Zielig.

Maar goed vlak voordat het donker werd kwamen we aan bij ons nieuwe hotel. Midden in het nationale park de " taman negara".
We moesten met een bootje de rivier over steken en kwamen aan in ons hutje.
In de bomen zaten apen. Wat een feest voor onze knullen. Ze denken dat ze hier continue in de dierentuin zijn en op de boerderij. Want de kippen en koeien lopen ook "los" hier.
En we zagen een groepje wilde zwijnen vlak naast ons hutje. Hoorde achteraf dat het best gevaarlijk was, omdat ze jongen hadden. En Daan dacht nog dat het bij de entourage hoorde hoorde. Hehehe

Afijn. Onze kamer was lekker ruim. Er stonden 3grote bedden in de kamer. Uitzicht op de donkere jungle. En hebben na een heerlijke maaltijd lekker geslapen onder het rustgevende jungle geluid..

De dag daarop hebben we met een privegids een jungletrek gedaan van 3(!) Uur. En we hadden de draagzak mee, maar onze boys hebben heel veel zelf gelopen. En wij( en zij natuurlijk ook) krijgen onderweg veel complimenten dat het hele stoere boys waren.
De trek bestond uit een klim van een heuvel van 300 meter hoogte in een afstand van 1.5 km en die heuvel moesten we ook nog afdalen(aaaaauuuu kuiten:( ). om vervolgens nog een km te lopen naar de " canopy walk". ( touwbruggen tussen de toppen van de bomen rond de 40 (!) Mtr boven de grond.
Onderweg kregen we interessante uitleg over de flora en fauna van de jungle. Er werd veel verteld over hoe de orang asli (maleisische aboriginals )hun pijltje met gif maakte en make-up e.d., de kleuren  zijn wat minder uitgebreid maar daar kan je leuk koppie van inkleuren. We zagen zelfs een aantal monitor varanen. Giftige huntmanspiders, centipides, aapjes. REUSACHTIGE mieren. De mama mier, aldus Quinn. thnx goos.
Al met al reuze interessant en loooooodzwaar hahaha.. Die kids in een draagzak met een luchtvochtigheid van 90%. Dat is erg pittig hahah. Maar hé. We did it, zonder te klagen/steunen/zeuren/hijgen en puffen.(Maar echt;)) Achja laten we het niet te rooskleurig maken, hiken met draagzakken in de jungle houdt de aandacht weg van vieze beesten. MAAR DE Kids hadden vet veel plezier. En wij vonden het ook erg tof en zweterig.

Smiddags zijn we ff met het bootje naar de overkant gegaan, om wat booze (Engels) te halen en hebben bij een islamitische toko nog wat gegeten en een beetje sneaky onze rum veroberd. Dit werd vooral gewaardeerd toen de remming omlaag ging en het sneakygehalte verdween.
Hierna maakte het regenwoud zn naam waar en de pleurus barste los. Juist om het moment dat we een beetje sightseeing deden op een bootje op de rivier. Gelukkig was het overdekt. Maar we moesten nog terug naar het hotel. Na een tijdje te hebben geschuild zijn we maar gaan lopen. Iedereen behalve daan de shirts uit, flauwe moeke. En hebben bij het restaurant wat paraplus "geleend" hahhaha.. ( alles voor de boys)
Plu's waren eigendom van het hotel hoor. En volgende ochtend netjes nat terug gebracht.

Volgende ochtend regende het nog steeds en besloten om dan maar direct naar Tioman Island te rijden. Wederom een lange rit van 5.5 uur en aansluitend een boottocht van 1.5 uur.

• 05 Juli 2018 - 19:00

Papa Daan:

Hehe, als je het verhaal 3x plaatst, heb je er ook 3x lol van..Geweldig weer, en zo als jullie met de kids omgaan, petje af voor alle 4.. Wordt op de volgende locatie heel even wat anders, maar... laten we jullie gewoon het verhaal laten doen..

• 09 Juli 2018 - 07:43

Nardjara:

ik ken het, zo'n jungle track.. (in indonesie, net zo'n hoge luchtvochtigheid..)
    en jullie doen dan met kinderen in een draagzak??
    DUDE, RESPECT!!!! maar echt! doe t jullie niet na.
    wederom mooi verslag! enjoy!