Deel2 - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Deel2 - Reisverslag uit Loboc, Filipijnen van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Deel2

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

22 April 2014 | Filipijnen, Loboc

Om 5 uur werden werden we weer met de taxi naar het airport gebracht. Nu duurde het wel maar 10 min. En koste het ons 143 pesos. (2.30€) fuckers :)
Onderweg weer ontzettend veel armoede. De straten lagen vol met zwervers. Echt propvol. Nog nooit gezien.
Op het vliegtuig moesten we bij een 1 of andere aftanse terminal zijn. Met geprinte papiertjes ipv electronische borden.
Afgeven vd spullen duurde super lang. Daarna wilde we even ontbijten. Een crossantje gekocht bij een kiosk. Serieus karton smaakte nog lekkerder. Jeffrey kocht nog een soort van bapao met kip, begint ie nu al ??
Na een klein uurtje werden we opgeroepen dat we konden boarden. Wederom met papieren bordjes.
We vlogen in zo'n 1.5 uur naar het eiland Bohol.
Daar eenmaal aangekomen was het 5 min wachten op de tassen, want het was echt zo'n mini luchthaven. Met 1 transportbandje en je zag de auto met koffers vanaf het vliegtuig aan komen rijden. Ideaal.

En toen begon het hele taxi chauffeur drama opnieuw! Nu wilde de trycycle ( motor met zijspan) ons wel brengen naar Loboc. Maar ook voor teveel geld. Maar eerlijk. Het is ook zo'n 35 km rijden. Dat wil je ook niet met zo'n ding.
Ons laten afzetten bij de bus en met een Jeepney (oude Armerikaanse versierde legertruck) zijn we naar loboc gereden.
Voor nog geen euro ben je dan ( bijna) op plaats van bestemming. De bus brengt je immers niet naar het hotel, Uiteindelijk zijn we allbei bij een Filipino achterop de motor gesprongen en die hebben ons voor 30cent afgezet bij ons hotel.

En woww wat een paradijs hier. Bamboe hutjes met hangmatjes er voor. Aan de rivier met een prachtige omliggende jungle. En het ruikt hier ook zo lekker. De geluiden. Krekels, gekko's. Ander gespuis.
We hebben een openlucht douche. Hij is wel super mooi. Omheint met bamboo. Warm water. En je staat onder de sterren. Waanzinnig.

Hotel is nieuw en dat is ook wel te zien. Eigenaren zijn super gastvrij. Oja 1 ervan is belgisch (fred), die doet ook alle paddle up tourtjes.
We kunnen hier ook een scooter huren. Of nja meer een brommer. Semi automatisch. Meer iets voor Jef dus.
Op dit eiland zijn de "beroemde" chocolade hills. Zo'n 40 km hier vandaan. Onderweg zouden we langs de plaatst komen waar je de tarsiers kunt zien. Kleinste primaat ter wereld en leeft hier alleen op bohol.
Die chocolade hills zijn ongeveer 1200 kegelvormige heuvels die in dit seizoen bruin horen te zijn. Helaas heeft de afgelopen weken hier blijkbaar veel geregend want ze zijn super groen.
Onderweg terug opzoek gegaan naar de Tarsiers, maar uiteraard niet gevonden, omdat Jef de kamikaze piloot overal knoerdhard voorbij scheurde.
Onderweg bij een restaurantje gegeten, waar je struisvogel en krokodillen biefstuk kon eten. Deze waren op. En ze wilde niet eens de nog levende struisvogel slachten die daar in een veels te klein kooitje stond, om nog maar te spreken over die krokodil die in een bak met goor water lag weg te rotten.
Er waren daar ook een paar mega grote pythons en een soort van anaconda. Bizar grote slang. Die gaven ze ook hele grote kalkoenen te eten.
En we mochten ook nog ff met een slangetje op de foto.
Terug bij het hotel ff genoten van de rumcola voor 80 cent :) En de rivierswing die ze daar hadden.
Savonds had de eigenaar van het hotel ergens verse krab geregeld en die hebben ze heerlijk voor ons bereid. Echt overheerlijk.
Daarna lekker gaan slapen met de jungle geluiden op de achtergrond.
Super!

Sochtends als ontbijt VERS!! Brood met ei en Jam! Ze hebben een broodbak machine.
Daarna weer op weg gegaan naar de tarsiers en nu wel gevonden!
Super schattige mini aapjes zo groot als een vuist. Ze zitten in een bos wat omheind is. Je mag geen foto's maken met flits. Das wel beter voor ze.
Beetje foto's maken.. Je kent het wel.
Van de eigenaar van ons guesthouse kregen we de tip om naar het adventure park te gaan. Je kan daar met een zipline van de ene berg naar de andere. Hij zei alleen niet dat het 300 meter boven de grond was.
Dus jef heeft dat gedaan. Dani uiteraard niet :p. je kon ook met een kabelbaan van de ene naar de andere kant. Leuk. Dan kan je foto's maken. Ware het niet dat ze verstijft van angst met dr ogendicht in dat aparaat zat. Hehe conjo.
Smiddags op de scooter naar het strand geweest. 1 of ander local strandje met alleen maar filipino's waar WIJ de atractie waren.
Klein half uurtje volgehouden. te heet en we hadden honger.
Uiteindelijk aan een restaurant beland aan de rivier met wederom fantastisch uitzicht.
Daarna hadden we de afspraak om met die Guy vh guesthouse te gaan peddelen op een surfplank over de rivier. Super gaaf om zo 1 te zijn met de natuur.
Filipino's zijn super zuinig op de rivier. Er ligt nergens afval. Dat was in indonesie en thailand wel anders.
Het was echt zooo mooi.
Vanaaf gaan we weer eten bij de rivier. Eerst maar even genieten van mn douche onder de sterrenhemel.
Het is hier echt bijzonder.

• 22 April 2014 - 13:50

Ellen Van Der Gaast:

Super verslag geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Op naar volgende avontuur xxx mamsi