Dag 1 Aankomst Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 1 Aankomst Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 1 Aankomst Bali

Door: Peter van der Gaast

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

31 Mei 2016 | Indonesië, Sanur

31-5

Omdat de ouders van Daan met ons mee reizen is het natuurlijk ook leuk dat hun ook mee doen met verslagen schrijven:

Onderstaande door Papa Daan geschreven.

Bloedje nerveus werden we door we door Oma Gemma en zoon Kevin naar Schiphol gebracht, waar we met de KLM de lange reis naar Bali zouden beginnen. Een beetje decadent voelden we ons wel hoor, elk van de tweeling heeft nu zijn eigen betaalde au-pair mee, tenminste, dat vond Daan en eigenlijk is het ook wel een beetje zo ...
Bang gemaakt door berichten over lange wachtrijen en zo waren we natuurlijk veel te vroeg en de eerste gang was dan ook naar de bagage-afgifte, en dat duurde wel een kwartier...hoezo horror verhalen! Daarna naar de security-check, en wat duurde daar het langst? Niet het controleren van de twee met het criminele uiterlijk, die werden uiterst vriendelijk naar binnen gebonjourd, maar de inhoud van de tassen van de twee draakjes werd bepaald niet vertrouwd. Maar ja, wat wil je, 3 weken babyvoeding ziet er natuurlijk wel verdacht uit..
Al met al stonden we dus 2,5 uur voor vertrek bij al die uiterst aantrekkelijke taxfree winkeltjes. Toch maar eerst een wijntje tegen de vliegangst scoren. Die wijntjes kostten daar overigens net zo veel als 1 nacht hotel op Bali met z'n zessen, maar ja, het is vakantie!
Daarna hebben de dames bij zo'n stink-shop een luchtje op gedaan, nee, niet gekocht hoor, alleen lekker ruiken voor onderweg. Uiteraard nog even een vette hap bij de Mac gehaald, en op weg naar de gate. Dat is altijd het minst leuke van vliegen als je weet dat er 420 man aan boord moet, tenminste, tenzij je 2 buggy's met een baby bij je hebt! Legendarisch, zo langs die lange, lange rij, en hop, als eerste het vliegtuig in. Lange neus naar al die arme gestresste passagiers!
Het was best wel spannend, hoe zouden die gastjes zich houden gedurende de hele lange vlucht?
Nou gewoon voorbeeldig, het bleek geen enkel probleem en ze zijn superlief geweest, net als het cabine personeel! Sjapo voor de KLM! Na 12 uur vliegen geland op Singapore,en daar moesten alle passagiers eruit om dan een uurtje later weer in te stappen. Dus ook hier weer boarden via de gate, en weer een lange rij.. Maar niet voor ons, hehe, dank zij de boys! Na 2 uurtjes vliegen stond ik daarna dus ineens weer na 61 jaar op mijn geboortegrond, toch wel een vreemde sensatie..
Snel de koffers opgepikt, en na even wat geharrewar met het vinden van een taxi, waren we om 21.30 uur plaatselijke tijd in de gereserveerde AirBnB villa, waar we de eerste 3 dagen zullen acclimatiseren. De villa overtrof onze stoutste verwachtingen, wat een luxe! We voelen ons er meteen als God in Frankrijk, of moeten we hier zeggen als Boedha in Tropical Paradise? De eerste nacht op Bali hebben Opa en Oma geslapen als roosjes en werden de volgende ochtend gewekt door Dani die bij ons de gordijnen en de terrasdeuren opendeed en ons zo liet wakker worden met uitzicht op de zonnige tuin en het prachtige zwembad. Het duurde even voor we ons realiseerden waar we waren, en zelfs toen moesten we nog even met de ogen knipperen van: Is this really happening? Yes, it is!
Helaas hadden Daan en Jeff niet zo goed kunnen slapen, de tweeling had het duidelijk nog even moeilijk met temperatuur- en tijdsverschil. Zijn opa en oma toch gezakt voor de eerste poging van het au-pair examen, maar ze zullen nog wel een keer voor de herkansing gaan...
Dus maar snel gedouched en dan naar Sanur gelopen om een ontbijtje te zoeken. Dat is niet zo moeilijk te vinden en al gauw zat Jeff aan zijn onvoormijdelijke bordje nasi. Daarna naar het strand gelopen en gauw even pootje baden in de Indische oceaan gedaan. Hoog tijd (10.30 uur) voor het allereerste Bintangetje op Bali, en alle supervriendelijke Balineesjes die bananen, bootochtjes en petjes aan je willen slijten beleefd maar beslist af laten druipen, en heerlijk langs de oceaan geslenterd en wat inkopen gedaan. Terug naar huis, gauw een duik in de pool met de guppen die dat helemaal geweldig vinden. Nu zitten we lekker te chillen aan de rand van het zwembad in de luie lig- en loungestoelen en lig ik het verslag te maken.
Tot zover..

• 07 Juni 2016 - 11:02

Nardjara:

ik weet nu van wie daan haar schrijftalent heeft :-D
    hele mooie vakantie verder!

• 07 Juni 2016 - 18:05

Opa Daan:

Ben ik met al dat schrijftalent gewoon vergeten te melden dat onze lieve kleinzoon Jesley ons ook uitgezwaaid heeft!! Oudste kleinzoon Jaidy was niet meegegaan, want hij vond het al erg genoeg dat Opa en Oma en tante Daan en Ome Jeff en de twins 3 weken weg gingen...