Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

03 Juni 2016 | Indonesië, Ubud

Na een middagje chillen bij het zwembad begon de lucht ineens te betrekken en begon het te regenen. Na al die jaren Azië hebben wij voor het eerst regen gehad. Volgens de Indonesische buienradar zou het nog de hele avond blijven regenen, dus we besloten van de diensten van onze air Bnb gebruik te maken en hebben we een heerlijk Indonesisch maaltje gegeten. Nasi met gebakken kip. Paar bintangetjes erbij en voor 10€ hebben we met z'n 4 tjes zitten eten.
Voor de twins hebben we een potje van thuis mee genomen. Zij hadden nog een jetlagje en lagen tijdens etenstijd ook lekker te tukken.
Helaas betekende dat ze s'nachts nog niet helemaal doorsliepen. Dus het was weer ff afzien voor papa en mama.
Opa en oma hebben overigens wederom heerlijk liggen slapen, en een tweede kans op het aupair examen volledig verprutst.

Ochtend erna was het weer lekker zonnig en zijn we lekker een dagje naar het strand van Sanur gelopen. Ongeveer 15 min lopen van onze Villa.
En wat was het genieten met die kleine gastjes. Ze hebben echt genoten van de zee. Temperatuur van het water is zo'n 29 graden en de zee is hier heel erg kalm en ondiep.
Dit vonden wij zelf 5 jaar geleden onwijs waardeloos, maar nu met kindjes is het onwijs relaxed. We hadden ook hun slaaptentjes meegenomen en de jongens hebben smiddags ruim 1,5 uur liggen tukken op het strand. Zo heerlijk.
Ze zijn zo vrolijk en ze genieten continue.
Maar goed... Na een middagje lobsteren op het strand en natuurljk slecht ingesmeerd zijn we inmiddels rijk voor het brandwonden centrum.. Auwieee...

Savonds hebben we een heerlijke bbq op het strand gedaan met saté ! Kindjes ook lekker zitten knabbelen op de sateetjes. Je ziet wel dat het 2 gele zijn hihihihi..
Ook hebben we heerlijke wijntjes gedronken. Blijft wel frappant hoor.. Drank is duurder dan het eten. En na een aantal wijntjes is opa helemaal los gegaan met de Balinese danseresjes. Zelfs de beruchte balinese handmove kwam voorbij, opa is erg lenig met zijn linkerhand. Het was weer Episch..

Vanochtend bij een eetstalletje op de hoek van ons straatje een lekker ontbijtje gescoord.
Kindertjes hebben zitten smullen van een bananen pannenkoek. En daarna hebben hebben weer genoten bij onze villa. Kids weer lekker zwemmen en daarna kwam onze taxi ons halen om ons naar bestemming ubud te brengen. Met de app van my blue bird hadden we een taxi besteld met de opmerking dat wij een mini van nodig hadden. Die hadden ze niet hun pakket dus kwamen ze met een normale auto aan, tja daar past al onze zooi niet in...dus toen maar een busje via de huisverhuurster laten komen.
Na een taxiritje van 45 min kwamen we aan bij onze prachtige nieuwe locatie.
Bliss Spa. Een super mooie kamer met een fantastisch uitzicht over de rijstvelden. En aan de andere kant ligt een super mooi zwembad.
Na de lunch hebben we dan ook de kids in hun bedje gelegd en zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen (uiteraard met babyfoon). Oma is even een middagdutje gaan doen, want de warmte is eigenlijk best vermoeiend soms.
Savonds zijn we lekker een hapje gaan eten in het centrum van ubud. Bij dit restaurant zijn wij 5 jaar geleden ook geweest. En om er dan nu weer te zijn is dan ook best leuk.
Kids hebben stickyrice met iets van kip gegeten. Dex vond het goor en hij heeft lekker een olvaritje gegeten :)

Na nog een drankje verderop in een kroeg in Opa-style zijn we weer terug gegaan om de kids in bed te leggen. En nu zitten we lekker op ons terrasje met een bintangetje te genieten van de jungle geluidjes.

• 03 Juni 2016 - 11:23

(o)ma Gemma:

Wat heerlijk dat alles zo goed gaat en dat het echt genieten is. Hier ook alles oké. De poezen staan als ik er ben meteen bij de deur te springen. Het gras groeit ook lekker door. Van het weekend maaien denk ik. Have fun.