Perhentian Island - Kecil - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Perhentian Island - Kecil - Reisverslag uit Redang Panjang, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Perhentian Island - Kecil

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

26 Juni 2018 | Maleisië, Redang Panjang

De afgelopen dagen hebben wij heerlijk vertoeft op dit paradijselijke eiland.
Dit eilandje heeft 2 grote stranden, waarvan "long beach" het grote backpack paradijs is en de aan de andere kant "coral beach" wat een iets rustiger karakter heeft. Hier zaten wij. Op deze plek is ook de mooiste sunset van het eiland. Heerlijke bounty omgeving waar we ons de komende 4 dagen vast heerlijk gaan genieten.
We hebben een heerlijke bungalow direct op het strand. We zien de zon in de zee zakken vanuit ons raam. En kunnen dus ook lekker op het strand liggen als de boys een tukje doen in de middag. (Helaas maar 1 dag voorgekomen).

Het eilandje is wel ontzettend islamitisch. En op maar weinig plekken kan je alcohol bij het eten krijgen. Jammer voor ons alcoholisten.
Het is ook school vakantie in Maleisië  (vieren eind vd ramadan) dus heel veel Maleisische en veelal islamitische toeristen.
Gelukkig hebben we ergens een fles rum op de kop kunnen tikken en zo hadden wij savonds wel onze alcoholische versnaperingen hahaha.
En op long beach was opzich wel genoeg te verkrijgen. Dit stuk van het eiland kon je bereiken door een jungle pad van ongeveer 10 min te belopen. Super leuk. Boys noemde het het pad van "de gruffelo" haha. ( dat is een kinderboek over een monster in het donkere bos. ) Maar ze vonden het heel leuk. Ze lopen redelijk goed met ons mee. En voor de moeilijke momenten hebben we de draagzakken. En fijn dat we deze  (heeel) last minute hebben aangeschaft.
 Long beach was verder ontzettend druk. Overal wordt het WK uitgezonden en feest gevierd.  Wij zijn hier echt te oud voor. En mn boys te jong hehe.
Onze dagen bestonden hier echt uit: sleep, beach , eat,  repeat.  Af en toe beetje snorkelen. Wat ontzettend mooi was overigens . Super veel vis. Grote scholen snappers. Een mega triggerfish.
Echt heel mooi. Het koraal was wel beschadigd aan onze kant van het eiland. Maar je kan heel cheap mooie snorkeltrips boeken. Wij niet gedaan omdat we met de boys zaten. Maar goed. We hebben ons prima vermaakt. Quinn is echt een waterratje. Heel dag niet uit het water te slaan. Ook het liefst naakt. Staat heel grappig tussen alle boerkini's hahaha.
Dex durft niet zo goed en vermaakt zichzelf bij het voetenwaswater (kots) hehe.. En laat ongeveer elke toerist op zn speelgoed diertjes zien.
De varkens scoren hier punten. De gelovige zijn vet bang voor deze wezentjes. De lievelings dieren van Quinn die hij vol trots laat zien hehehe. Onze protest kleuter;)
Wat dan wel weer gênant is:  Dex is mega bang voor mensen die helemaal gesluierd zijn. Gaat ie helemaal flippen en wijzen en roepen dat die mensen hem gaan bijten (???) Hahha. Bleken het Belgen te zijn. (Oops)

Verder zijn onze jongens ook weer een grote attractie. Die blonde koppies stelen de show weer hoor. En zijn te bewonderen op menig Aziatisch instastory. Ook veel vriendjes maken ze. Schattig om te zien hoe makkelijk ze contact maken. En wij daardoor ook met hun ouders en zo leren we een hoop van hun cultuur. Echt een verrijking.
Sommige kindjes geven ze zelfs cadeaus. Een wat ouder kindje dat daar woonde gaf ze zijn speelbootje. Echt zo lief.
Het weer is overigens niet zo als we gewend zijn. Het regent elke avond bijna wel. Al merk je daar overdag niet heel veel van. 1x s ochtends regen gehad. En verder is het heerlijk weer.

We zijn inmiddels met zn vieren al lekker bruin geworden en hebben besloten om ons reis voor te zetten op 1 van de buur eilandjes : Redang.
Ook dit schijnt een paradijsje te zijn met mooie witte bounty stranden en een walhalla voor duikers. Wij gaan waarschijnlijk hier duiken :)

• 26 Juni 2018 - 15:29

Lucinda:

Ik lees nu pas jullie verhalen..! Het klinkt super mooi, al heb ik ook al wat foto's gezien. Ik lig helemaal gevouwen om jullie taalgebruik

• 26 Juni 2018 - 16:38

Jael:

Wat een heerlijk verhaal weer❤️

• 27 Juni 2018 - 07:47

Nardjara:

heerlijk om te lezen, ik ruik het paradijs vanaf hier af!
    ik heb duidelijk wat gemeen met Dex. ook ik ben bang voor gesluierde mensen, HAHAHA!!!
    ENJOY!!!

• 27 Juni 2018 - 09:56

Manon:

Wat super gaaf allemaal zeg!! Wat fijn dat je mannetjes het zo goed doen!
    Lekker genieten schatjes

• 30 Juni 2018 - 22:34