Dag 10 - 04-10-2009 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 10 - 04-10-2009 - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 04-10-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Het plaatje Hurricane lag ongeveer klein uurtje rijden van het park Zion, we waren er rond
11.30.. Je kon niet met de auto naar de zogenaamde uitkijk punten rijden, daarvoor moesten we in een shuttle busje stappen.. We waren gelukkig ietsje beter voorbereid dan Yosemite.
We hebben een trail gelopen van een half uur! Echt een mini loopje naar een soort van waterval in Zion. Het uitzicht was heel mooi. Het eindpunt was heel gaaf.. we stonden achter de waterval.. ( eigenlijk nevel), maar toch.. Prachtig uitzicht.. Echt als je denkt dat je het mooiste uitzicht hebt gezien, wordt het alleen maar beter. Er stond wel een stevige wind. Eigenlijk keihard. En omdat de grond bestaat uit zand en steentjes zijn we ook keihard gezandstraald! AUUU
Daarna hebben we weer de auto gepakt. Wat overigens heel erg leuk en vooral kinderachtig is. Is dat onze autosleutel een geluidknopje heeft. En als je daar op drukt, dan begint de auto keihard te toeteren. Wel handig als je je auto ff kwijt bent. Wat hij doet het al vanaf een hele afstand.. Het mooiste is om mensen dus te laten schrikken die langs je auto lopen! Echt Daan en Jef humor!! Vooral erg kinderachtig..
We hebben dus de auto gepakt en zijn naar Bryce Canyon gereden. Inmiddels begon de temperatuur te dalen. Vanmiddag was het ondanks de wind in Zion rond de 21 graden met een zonnetje.. In bryce was dat 12 graden geworden met gelukkig nog steeds een zonnetje..

In het plaatsje Ruby`s Inn zijn we ingecheckt bij het Best western Inn. Wel duur, maar dit is de meeste mooie kamer die we tot nu toe hebben gehad.. Hele relaxte bedden, volgens mij is het net nieuw hier.. Het uiterlijk is moderne bergstyle… Hier hebben we even warme kleding aangetrokken en omdat het pas 16.00 was zijn we even Bryce Canyon ingereden. Het is maar 10 min rijden. We zijn gestopt bij het sunset view point. Hier was het echt prachtig. Dit vinden wij tot nu toe het allermooiste park. We besloten om de trail hier te gaan lopen.. Deze was 1.3 Mile en zou een uur duren. We moesten een heel eind dalen de canyon in, maar het was zoo ontzettend mooi. Ze ziet er allemaal mega stalactieten. (Onstaan door de wind in de Canyon, volgens mij) En je daalt steeds dieper de kloof in.
De foto`s spreken voor zich. Daarna wandel je een stuk in het dal, en dan moet je weer omhoog klimmen.. Wel ontzettend steil. Maar de uitzichten en de beleving waren het allemaal waard. Bij het laatste kruispunt kon je nog kiezen om 2 stenen bridges te bekijken, maar er stond niet duidelijk of dit pad je helemaal terug naar het beginpunt zou leiden. Toen de 2 bruggen in beeld waren werd het pad een stuk steiler. Jef is toen verder geklommen om te kijken of het daadwerkelijk om een doorgang ging. Het werd op een gegeven moment zo stijl dat de nieuwe schoenen van Jef het niet meer aankonden. Die bleven maar wegglijden. Er was nog steeds geen teken van een mogelijke doorgang tussen de rotsen. Jef is toen maar naar beneden gegleden waar Daan triomfantelijk haar gelijk (her)haalde.
Rond half 6 waren we weer terug bij de auto. Toen zijn we weer terug gereden naar het hotel, om daar lekker te douchen.
Daarna wilden we wat gaan eten in het restaurant, maar er stond een rij van wel 20 meter lang.. We zijn toen ook maar in het naastgelegen diner een hamburger gaan eten! Wel lekker goedkoop.
In het hotel is Jeffrey nog ff gaan sporten en is Daan verder gegaan met het schrijven van het verslag! Er is in dit hotel een mini fitness ruimte.. Jeffrey is ook maar 30 min weggeweest! Straks lekker slapen in de super de luxe bedden.. Ze zien er heerlijk uit! Nu ff Titanic kijken op tv hihi! Het is was hier trouwens rond half 9 4 graden. Het zal waarschijnlijk wel gaan vriezen vannacht. Raar contrast met Las Vegas van gister ochtend.