dag 6 - 30-09-2009 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu dag 6 - 30-09-2009 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

dag 6 - 30-09-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

30 September 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag is de planning om via Death valley naar Las Vegas te rijden. Er zat een ontbijtje bij het hotel inbegrepen en dat hebben we maar gegeten! Weer niet super lekker.. Zoete donuts met Jus d’orange.
De omgeving is nog steeds erg bergachtig, maar wel super mooi. Temperatuur is fris voor deze omgeving. Het was zo`n 25 tot 30 graden, maar Death valley is de warmste plek van de USA en rond de 40 a 45 graden in September..
Nu maar 28 graden ofzo. Wel jammer, we hadden het wel willen ervaren, maar goed!
Death valley is overigs ontzettend suf! Vooral het begin. Je ziet alleen Bergen met daartussen een valley.. En vallei met “niks”.. Een beetje zand en zout. That`s it! Wel heb je bij het plaatsje Stone pipe Wells de zandduinen. Dat is wel ff leuk om te zien, als je nog nooit in een woestijn bent geweest, zoals ons.
Daarna zijn we via Furnace Creek naar de plek Bad water gereden, waar ook het laagste punt van Noord en Zuid Amerika is. Namelijk -86 meter.

Het heet overigs bad water omdat een persoon rond dwaalde in Death valley eindelijk water vond en begon dat te drinken, maar het is hartstikke zout. Bij Bad water ligt ook een klein zout meertje (plasje)
Daarna zijn we via het zabriskie point het park uitreden. Zabriskie point was wel heel erg mooi. Heel vreemd landschap, alsof je op de maan was ofzo!

Toen kwamen we de staat Nevada inrijden. En bij de grens overgang gelijk allemaal casinotjes enzo! Verder was het er helemaal leeg, alleen maar kale dorre vlaktes met wat bergen/heuvels op de achtergrond. Bijna geen dorpjes. Je zal er maar wonen.
Tegen 3 uur kwamen we Las Vegas in rijden. Heel raar, je moest een heuvel oprijden en dan vanuit werkelijk niks, stond daar ineens een mega stad. Wel overal laagbouw, behalve de strip. Daar zag je alle hoge hotels staan! Super tof gezicht!
Bij het binnenrijden van de grote stad zie je meteen de reclame borden van de grote hotels. Ook wordt er enorm veel geadverteerd dor advocaten, tot in het zieke toe.
We zijn bij de stratospheretower de strip opgereden en helemaal aan het eindelijk bij Mandolay Bay geparkeerd. Het stelletje van gister zei dat dit een onwijs gaaf hotel was. Hij was namelijk al vaker voor zaken in Las Vegas geweest.
We vroegen om een kamer, maar dit was zelfs voor ons te duur was. Gemiddeld 230 dollar per nacht. En we wilde daar 3 dagen blijven.. We zijn daar nog wel ff achter een computer geklommen, aar ook dit was geldklopperij! 1 dollar per minuut!! Bizar

Naast mandolay bay lag het Luxor! De grote zwarte piramide met de bekende sfinx voor de deur. Daar was het stukke beter! 82.50 op woensdag en donderdag en vrijdag was het 130 dollar!
Voor internet moesten we wel 15 dollar per dag betalen en was ook nog eens via de kabel.
Maar goed.. het werkte.. We hadden een kamer gekregen met een King size bed in de east tower en had uitzicht over de strip Super dus.

Savonds zijn we de strip gaan verkennen.. We hebben de fonteinen van het Bellagio gezien!! Super gaaf en mooi! Hoe de fonteinen bewegen op de muziek zal iedereen die het een keer gezien heeft bijblijven. Ook hebben we het ceasers palace gezien.. Escaliber.. We zijn even bij de bar Coyote Ugly binnen geweest in het hotel New York, New York.. In dat hotel had je zelfs een Achterbaan.. Het is allemaal zo bizar.. Alles mag en alles kan in Las Vegas..
Bij coyote Ugly stonden er natuurlijk wulpse vrouwen op de bar te dansen, ze namen ook een pose aan als je een foto van ze maakte. Op de foto zagen ze er helaas een stuk minder uit dan in het donker op de bar.

Buiten op de strip is wordt men daadwerkelijk gek van het geklapper van de kaartjes die Mexicanen uitdelen. Deze mensen gaan werkelijk waar over de grens (doordenkertje). Ze delen kaartjes uit voor prostituees en lopen bij deze werkzaamheden in shirts waarop gedrukt staat: Girls for you…
De vrouwen op de kaartjes zien er appetijtelijk uit in hun lingerie, alleen de bekrompenheid straalt van de kaartjes af. Zo zijn de tepels en de overgebleven edele delen met een photoshop sterretje bedekt. Uiteraard staat er op de kaartjes dat “Jewel”, een 35 dollar special, ook met mastercard of visa te betalen is. Prostitutie is in Vegas niet meer toegestaan op de strip, omdat het ook gezinnen met jonge kinderen moet aantrekken. Al neem je de kaartjes niet aan, dan zie je de hoeren reclame op auto’s met een reclamebord achterop voorbij rijden. Een 2 girl special is trouwens 99 dollar, even een weetje voor de mannen met een droom die nog in vervulling moet gaan.

De meeste hotel zijn met looptunnels en bruggen met elkaar verbonden. Wel makkelijk, maar ze zorgen er wel voor dat je de uitgang van een casino niet vind, zodat je lekker lang binnen blijft.
In zo`n casino kun je ook gewoon ergens aan de bar gaan zitten, maar zelfs in de bars zitten fruitautomaten verstopt, zodat je ook daar verleid wordt voor een gokje..

Wij snapte alleen niks van de automaten.. af en toe kreeg je punten, maar meestal niet..
Heel snel hadden we al een aantal dollars vergokt..
Wel lachen, overal hoor de die automaten rinkelen.. En soms hoor je ineens iemand keihard juichen.. Ons niet overkomen helaas! Haha..
Helaas hoor je geen munten meer vallen als iemand de strijdlustige fruitautomaat heeft overwonnen. Tegenwoordig wordt er een bonnetje uitgeprint die je kan cashen, met muntgeld kan je bij de fruitautomaten nergens meer terecht. Met briefgeld natuurlijk wel, maar wat vooral ludiek is is dat je gewoon je creditcard in de gleuf van de fruitautomaat kan steken en lekker kan gokken totdat je limiet bereikt is. Handig zeg !
In het Luxor werden we nog aangehouden door een standje die kaarten verkocht voor allerlei shows.. We hebben kaarten gekocht voor Ka, Cirque du Soleil.. 2 voor de prijs van 1, maar dan moeten we morgen nog wel een gratis lunch doen in het nieuwe hotel de Grand Vieuw.. Daar krijgen we een presentatie en zou 2 uurtjes duren.. Prima !
Degene die ons de kaartjes verkocht, was een negroïde man die Nederland niet eens kende. Zelfs snoop dogg die altijd stoned is weet dat….. Hij vroeg waar dat was, dus er werd hem verteld dat dat naast germany lag. Dus hij wilde germany opschrijven, toen hij raar aangekeken werd vertelde hij dat hij erg moe was. Uiteindelijk stond er op het kaartje dat wij uit de Nederlandse Antillen kwamen. Jef ontkende nog dat hij nathalee hole-away kende en liet de Antillen doorkrassen.

We hebben die avond heel simpel gegeten bij de Mac.. Onze eerste fastfood pas deze vakantie!!
We kregen gratis kaartjes voor de nachtclub van het Luxor: LAX, dus daar zijn we heen geweest.. De drankjes waren wel ontzettend duur.. 11 dollar voor een Bailey`s en 8 dollar voor een biertje..
Het werd een dure avond hihi..
In de club zag je meteen het verschil tussen de vip gasten of de gewone bezoekers, de vip gasten stonden achter een lintje met een relax sofa. Het waren allemaal lui die er extreem jong uit zagen, maar wel met geld smeten. Je kreeg er een soort van “sweet 16” van MTV idee van, dus mijn pappa is rijk en ik geef het uit. Op de restrooms(zo heten de toiletten hier) word je als koning behandeld, je hoeft je eigen zeep of handdoekje niet te pakken, alles wordt voor je gedaan. Ook kan je hier een parfummetje gebruiken of een sigaret pakken of zelfs een pakje kopen. Alle jonge dames liepen op hoge hakken en in extreem korte rokjes. Op de trappen werd er door de uitsmijters met zaklampen geschenen. Tot op heden is het niet duidelijk of dat was om je de tredes te laten zien, waardoor er minder rechtszaken worden aangespannen vanwege duistere traptreden, of om als een oude voyeur vanaf de onderzijde van de trap naar de jonge dames met korte rokjes te kijken. Moe en voldaan van alle indrukken zijn we heerlijk gaan slapen in ons kingsize bed van het Luxor.