Dag 3 - 27-09-2009 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 3 - 27-09-2009 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 27-09-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

27 September 2009 | Verenigde Staten, Oakhurst

Om 07.00 werden we weer wakker en Daan voelde zich super fit.. Lekker klokkie rond geslapen.. Ook zij is ff wezen internetten met het thuisfront… Daarna snel gaan douchen om vervolgens weer ff snel te gaan ontbijten bij Starbucks en de laatste dingen van SF te gaan bekijken met de auto.
We zijn naar telegraphic tower geweest.. Jammer dat de bosjes te hoog waren gegroeid dat je bijna geen uitzicht had:S. er hing daar een enorme relaxte sfeer, dit werd nogmaals benadrukt door de 2 tai-chi beoefenaars. Vanaf deze verhoging zagen we lombard street, die wij eigenlijk zochten.

Ook hebben we lombard street afgereden.. Dit is de steilste straat van San Francisco.. Dat was hij ook!! Je moet daar zelfs zigzaggend naar beneden tussen de plantenbakken door.
Daarna was het helaas tijd om SF te verlaten.. Onze nieuwe bestemming was Yosemite Park!
Onderweg nog gestopt bij een soort van supermarkt.. Ze hadden niet echt veel, wel een coolbox voor 20 bucks, want die wilden we hebben voor ons drinken.. Dat was wel nodig, want het was die dag rond om Yosemite park 100 fahrenheit… 37 graden!! Bizar heet!

Na ongeveer 4 uur en een beetje rijden kwamen we aan bij het park!
We moesten door de bergen in om er te komen.. Pfff mega eng vond Daan!
We hadden af en toe vergeten een afslag te nemen, maar dankzij de tomtom, kwam het toch weer goed! In het begin van het park zagen we ook nog de resultaten van de Big Meadow fire! Een brand die er vorige maand woedde.. Alles was zwart! Raar gezicht hoor!
Onderweg hebben we mooie uitzichten gezien!! Echt een fantastisch park! We zagen de half dome al in de verte.. En op een gegeven moment zagen we weer een mooie rots.. Wij foto1s maken en dat bleek dus Al Capitain! Hahah (de bekende rots naast de half dome)

Toen we aankwamen in Yosemite village was het al 15.15.. Daar hebben we de auto geparkeerd en stapte in een shuttle bus naar allerlei plekken.. Die buschauffeur vroeg nog wat we gingen doen.. Wij onze schouders ophalen.. Wisten wij veel… We waren er nog nooit geweest.. En dat busje reed gewoon een rondje.. We wisten totaal niet waar we moesten uitstappen en wat de wilden gaan doen!! Wat een voorbereiding hahaha!!!
Toen maar even naar het visitors centre gegaan..

Daar kwamen we er achter dat we wel de grote sequoia`s wilden gaan bekijken. En dat stuk lag ten zuiden van het park! Onder weg kwamen op een plek dat de tunnel view heette.. Daar hadden we super mooi uitzicht op al capitain en de half dome. Ook zagen we veel mooie eekhoorntjes en zelfs een coyote! Helaas geen beren! De sequoia`s waren echt super!! Echt mega grote bomen.. Daarna nog een half uurtje gereden naar Oakhurst, waar we een hotel hebben gevonden! Days Inn! Groot motel met gratis high speed Wifi internet! Kamer was een stuk beter dan in SF!

We zijn lekker gaan douchen en op aanraden van de receptioniste bij Restaurant de Mountain House gaan eten!
Allebei een New York Steak gegeten met boontjes en een gepofte aardappel!! Vooraf kregen we een Ceasers Salad!!

Heerlijk gegeten! Dus!! Sàvonds heeft Daan een deel van het verslag zitten typen onder het
Genot van een rosetje!