Dag 2 - 26-09-2009 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 2 - 26-09-2009 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 26-09-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

26 September 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

S ‘morgens om 10.00 hadden we een tour geboekt naar Alcatraz en we zijn rond half 9 gaan ontbijten bij Starbucks! Zit naast ons hotel.. Jeffrey heeft in een boekje een toeristische route gevonden om richting Pier 33 te lopen.. (de pier waarvandaan de boten naar Alcatraz vertrekken.)

We kwamen door soort van de PC Hoofdstraat van San Francisco namelijk maiden lane… Luis vuitton, Chanel, Ives Saint Laurent, Tifanny`s, Saks etc.. Het lopen door San Francisco is zeker een aanrader, het is een sfeervolle stad met ludieke pleinen en steile straten. Hierna gingen we linksaf op kearny street Ook pakte we meteen een stuk chinatown mee, de straten zijn hier wel een stuk ranziger.

Na een half uur lopen, kwamen we erachter dat we het echt niet zouden halen voor 10.00, dus maar een taxi genomen op de colombus avenue.. Daarin reed een vrouwtje dat helemaal blij was dat we uit Nederland kwamen.. Haar zoon woonde er ook!! Helaas ging het gesprek alleen maar over Amsterdam..
Uiteindelijk op tijd bij pier 33 en we stapte op de boot richting Alcatraz!! Super mooi weer was het trouwens.. 28 graden..
Gelijk super mooie uitzichten over Alcatraz island en de golden gate bridge..
Ook was het uitzicht richting San Francisco super!! Onder de golden gate bridge was er dikke mist aanwezig, dit klaarde later op de dag op. De mist is een vreemd gezicht, het is net alsof de brug het tegenhoudt.

Eenmaal op Alcatraz stond er een Ranger klaar om alles in het kort even uit te leggen.. En we konden gaan beginnen met rondkijken..De ranger liet de verschillende routes zien en deed in zijn verhaallijn net alsof we nu vastzaten. Wij namen een audio tour (In het Nederlands!!) in het cellenblock.. Daar leidde de tour ons door alle bezienswaardigheden.. En alles was heel herkenbaar uit de film de Escape from Alcatraz! Er zijn enkele cellen aangekleed zodat je ziet hoe men in die tijd gevangen zat. Zoals het eruit zag leek het geen pretje, in de cellen kon je namelijk je kont niet keren. Tijdens de audiotour werd er ook door oud gevangen hun verhaal gedaan, door de tour te volgen is het bezoekje indrukwekkend. Als ik deze verhalen niet had gehoord waren we er waarschijnlijk binnen een uur weggeweest, tja alle cellen zijn hetzelfde.

Daarna zijn we met de boot weer terug gegaan naar SF. En zijn we richting pier 39 gelopen: de Fishermans Warf.. Super gezellig, met allerlei leuke winkeltjes en restaurantjes, de gezelligheid bruist dan ook enorm op deze pier. Hier hebben we lekker een broodje vis gegeten. Wij hadden gehoord dat er allemaal zeeleeuwen moesten zitten, maar wij konden niks vinden. Dus we dachten dat ze er gewoon niet zouden zijn.. Totdat we om een hoekje liepen.. Ongeloofwaardig zeg, er zaten wel 300 zeeleeuwen om van die drijfplatformen. Echt mega bizar, wat een geluid en wat een stank!
Daarna leek het ons wel leuk om een fiets te huren om over de Golden gate bridge te rijden. Vooral Jef was verbaasd dat Daan het wel leuk vond om te gaan fietsen.. Ze had namelijk nog niet door dat het best ver was en soms heel erg stijl hahaha..

Maar uiteindelijk een super mooie tocht gemaakt richting het dorp Sausolito..
En we kunnen zeggen: WE BIKED THE GOLDEN GATE BRIDGE!!!!!
In Sausolito hebben we de ferry terug genomen naar San Francisco..
Inmiddels was het rond 5 uur.. We waren echt kapot. Duidelijk nog last van een Jetlag!

We brachten de fietsen terug en zijn met de cablecar terug gegaan naar ons hotel.. Daar zijn we nog ff gaan internetten.. Maar we wilden ff gaan douchen en daarna ergens een hapje gaan eten… Maar helaas.. Daan ging even liggen en viel gelijk in een diepe slaap.. Jef dacht ook ff een half uurtje te gaan slapen, maar werden allebei om 03.00 wakker!! Pfffff vermoeiend dit hoor!! Vooral omdat het uitgaansgebeuren daar om 02:00 dichtgaat.

Jef is toen ff gaan internetten/msnen met het thuis front, want daar was het inmiddels alweer 12.00 smiddags! Raar toch!
Daarna is hij toch wel weer ff gaan slapen!