Weekje Duiken en Relaxen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Weekje Duiken en Relaxen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Weekje Duiken en Relaxen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

20 November 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Even een kort en bondig verslagje van onze week in Mexico.

Wegens het negatieve reisadvies naar Egypte werd ons vakantie gecancelled, dus uiteindelijk een paar weekjes later de reis laten omboeken naar Mexico (playa del Carmen)

Het was een heerlijk 5* All Resort (COUPLES Ocean Maya Royale)
Echt een waanzinnig mooi hotel. Van alle gemakken voorzien ; Sushi restaurant, Italiaan, Mexicaan, BBQ.
Super lekkere cocktails, fijn personeel, heel erg mooie kamer.
Etc Etc.

Helaas ook 1.5 dag ontzettende regen gehad. Maar daardoor konden we wel eventjes een taxi nemen naar het plaatsje Playa del Carmen. Super toeristisch en weinig bijzonders. Hadden beter naar de tempels kunnen gaan, maar we hadden eigenlijk nergens zin in.
We hebben overigens ook nooit zo weinig foto's gemaakt op een reis hoor :)
Behalve van het krokodilletje die nog even voorbij kwam zwemmen in de zee..

ENGGG

Want we kwamen hier voor maar 1 ding. Duiken.

Ons plan was om onze advanced PADI te halen. En door een beetje passen en meten (ivm weersomstandigheden) is het gelukt om 5 prachtige duiken te maken.
Stromingsduik, buoyancy duik, navigatie, diepduik en een bootduik.
Helaas was het zicht niet altijd even best. Omdat het best slecht weer was geweest, maar we hebben weer hele mooie dingen gezien.
Super grote schildpad, murenes.

Onze duikinstructeur had ook tijdens het duiken zijn harpoen bij zich. En tijdens het duiken schoot hij op lionsfishes.
Het klinkt allemaal heel bizar, maar er is een over populatie op deze vissen die eigenlijk niet thuis horen in de Cariben.
(google maar)
Deze werden tijdens de duik gevoerd aan de mega grote Murene's.
Heel bizar om te zien en om mee te maken.

Maar goed. Onze advanced is in de pocket en nu kunnen we overal duiken! Jee..

Op de laatste dag kregen we nog een cadeautje van Arke Fly. Onze vlucht was met 6.5 uur vertraagd, dus dat betekende nog een hele middag strand :D
En we krijgen 1200€ terug van ze! Whoop..