Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

22 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 19-01-2013

Brrrr de thermometer geeft aan dat het -4 is. Er ligt sneeuw buiten. En met die snijdende wind lijkt het wel -10. Dit is eigenlijk precies waar we op hoopte, toen we in September besloten hadden om in de winter naar de zon te gaan. In Bangkok is het nu zo'n 33 graden! Yeahh..
Daan dr ouders brachten ons naar Schiphol om vervolgens onze winterjassen weer mee retour te nemen. Vlucht ging precies optijd weg en doet er zo'n 10,5 uur over. Paspoortencontrole e.d. gingen super vlot! We hebben op het vliegveld de skytrain genomen naar de binnenstad! Gewone normale luxe tram voor 1 euro pp.
Vanaf daar een taxi naar ons hotel voor wederom een euro! Helaas kunnen we pas vanaf 10 uur de kamer in. Dus hebben we onze tassen ff gedropt en zijn richting de Khao San road gelopen! Het was pas 8 uur, maar het is hier al super lekker weer! Onderweg ff wat gedronken en toen het 10 uur was hebben ff lekker gedouched!

Smiddags hebben we voor 40 b een tuktuk geregeld die ons van de ene buddha naar de andere buddha gebracht! Inmiddels hebben we ook alvast een treinticket geregeld en een bungelow op koh phangan zodat we daar zijn tijdens de Full moon!

Ook ons eerste streetfood hebben we op! Padthai en jef had hier een flinke zweet snor!

Rond 15:00 zijn we aan het zwembad gaan liggen en hebben we even een powernappie gedaan, zodat we savonds de khoa san road onveilig konden maken!
De Khoa san road is samen met de Rambuttri road het backpackers paradijs. Overal zijn barretjes, terrasjes waar je lekker kan eten, drinken en dansen.. Overal bieden ze je tuktuk voor Pingpong shows aan en komen af en toe voorbij met gefrituurde schorpioentjes ed.

Rond 1 uur gaan slapen en dat was ook wel nodig na 36 uur wakker te zijn geweest. En rond 13:00 smiddags werden we pas wakker... Oops lekker zonde van de dag :)
Gelijk maar in de taxi naar een shoppingmall gesprongen (mbk) en hier was goedkope kleding gekocht! Shirtjes voor 2.50 en broek voor 3€ ! Nice
Hierna wilde we naar Chinatown gaan. Het valt ons op dat sommige taxis hier niet op de meter willen rijden. Gelukkig zijn de Thai echt super behulpzijn en wijzen ze ons op een vaag logo op de ruiten zodat je kan zien of een taxi of tuktuk van de overheid is. Die schijnen wel op de meter te rijden en tuktuks zijn dan veel goedkoper.
In Chinatown vonden we het "echte" bangkok! Smoezelige straatjes, smog, druk en vooral heel veel winkeltjes met zooi! Omdat we weer totaal onvoorbereid daar liepen wisten we niet waar het gedeelte was met al die eetstalletjes, dus we hebben besloten om de avond erna nog eens te gaan. Eenmaal weer terug in ons straatje zijn we lekker wat biertjes gaan drinken. En hebben op straat nog wat satetjes zitten knagen en een padthai ! Echt mega lekker! Thais eten is echt verrukkelijk! We zijn nog een stukje gaan lopen richting het grand palace, want we wilden een mooie nachtfoto maken van de gouden torens. Maar dit is niet helemaal gelukt doordat de schijnwerpers het park ervoor te veel verlichten.
Uiteindelijk weer beland op de Khoa San Road, wat eindigde in een avond ala Hangover 2.. We weten er niet veel meer van, maar de filmpjes van Daan die aan het bobblingen was tussen 2 thaise gayboys zeggen genoeg! Nu zitten we weer ff aan het zwembad, want de kater is te erg om iets te gaan ondernemen!

Indruk tot nu toe :
Bangkok is echt een toffe stad.
Stank valt echt enorm mee, maar wij vergelijken alles met Jakarta en dan valt alles mee!!!
Thaise mensen zijn ook heel lief. Ze trekken tenminste niet aan je of gaan niet door tot eindeloze discussies om iets aan je te verkopen.
En het weer is fantastisch!!!!!!!

• 22 Januari 2013 - 11:16

Gemma:

Gelukkig voldoet het aan de verwachtingen. Benijden jullie om het weer alleen al. Hier brrr nog steeds koud en de straat is nog steeds helemaal wit. Pa is gelukkig aan de beterende hand. Vandaag naar de dokter geweest. 1 long is schoon nu de tweede nog dus nog aan de antibiotica. Maar hij hoest al veel minder. Geniet ervan we kijken uit naar jullie volgende verslag. xxx

• 22 Januari 2013 - 13:11

Nardjara:

leuk, leuk! hoop dat er nog vele mogen volgen.
    geniet ervan

• 22 Januari 2013 - 17:45

An:

Zo dat klinkt als genieten en echte vakantie! Enjoy Daan en Jeff!

• 24 Januari 2013 - 16:24

Ineke:

Hallo Bangkok was voor mij de 1e oosterse stad en de stank, lawaai en rommel viel me 100% mee.
    Zuid Italie en Cairo zijn viezer en veel luidruchtiger!!
    Jongelui ! Geniet van het Paleis de liggende Boedha en alle kleuren en geuren om je heen!!!

• 24 Januari 2013 - 16:24

Ineke:

Zuid Italie en Cairo zijn viezer en veel luidruchtiger!!