Sidemen - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Sidemen - Reisverslag uit Sidemen, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Sidemen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

12 Oktober 2019 | Indonesië, Sidemen

Gelukkig eindelijk een rustige nacht. Quinn heeft niet gespuugd en wordt wakker , omdat hij moet poepen. En gelukkig geen gesmolten poep meer.( hij heeft 1x deze week waterdunne diarree gehad. En meer ook niet gelukkig).
Na wederom een prima ontbijt boeken we weer via grapcar een taxi. En we worden opgehaald in een soort toyata aigo en het wordt proppen geblazen,maar het past. In ongeveer 1,5 uur rijden we van Ubud naar Sidemen. Naar zeggen is dit het Ubud van 20 jaar geleden. Weinig toeristen, rustig, schoon en veel minder verkeer.
En dit klopt. Dit is echt een groene Oase. Dit is idd nog een stuk ongerept Bali. Mooie ongehinderd zicht over de groene rijstevelden. Je hoort en ziet amper verkeer.
Schone lucht. Echt jongens. Dit is prachtig.

Ons hotel ligt midden tussen de rijstterassen en het is prachtig aangelegd. Wederom een mooi zwembad. En ja er zijn echt wel toeristen, maar lang niet zo massaal als in de rest van Bali. We hebben hier weer een familiekamer en het zijn 3 grote bedden met klamboes erom heen. De muren zijn open en we hebben geen airco, maar omdat sidemen wat hoger ligt heb je dat ook niet heel erg nodig. Is maar 22 graden hier snachts haha.
Bij aankomst gaan we lekker bij het zwembad liggen en lunchen daarna lekker bij het zwembad.
Daarna huren we een scooter en we gaan opzoek naar een winkel met slippers.
Zal je net zien. We komen uit het slipper walhalla Ubud met echt op elke hoek van de straat een " haivanana of ipanema slipper toko", gaat hier Daan dr slipper verrot.
Maar goed ook hier slippers gescoort voor 3 euro haha ! Yes
Scooteren door deze omgeving is een stuk relaxer dan de rest van Bali. Echt weinig verkeer.
Op de terug weg drinken we ergers iets bij een restaurantje met view. Alle restaurants zien er nieuw uit. Dus dit zal de komende jaren ook wel volgebouwd zijn.

Savonds chillen we heerlijk op onze veranda met de natuurgeluiden op de achtergrond. Je hoort geen verkeer hier. Echt heerlijk.
Helaas spuugt Quinn snachts toch weer heel zn maag leeg. We snappen er niks van. Het is zo sneu.
De volgende dag drinkt hij gelijk veel water en wilt wat eten. En er lijkt wederom niets aan de hand. De rest van ons heeft overigens niets gehad. Dus een virus zal het niet zijn. Voedselvergiftiging duurt het te lang voor denken we. Mja hij eet vrij weinig. Dus geloof dat ook niet echt.
Nja. Als dit zo door gaat moeten we thuis naar de dokter. Gelukkig drinkt hij en eet wel wat. En hij lijkt ook inmiddels weer honger te hebben, want hij vraagt om meer eten.

Het ontbijt bij het hotel is verrassend goed. Ze hebben echte cappuccino (!!!) En croissantjes. En Quinn peuzelt deze lekker op.
Na het ontbijt boeken we een scootertour. Een gids rijd voor ons uit op de scooter en laat ons alles zien in de omgeving van Sidemen. Hij vertelt over de soorten rijst. Hoe oud de plantjes zijn. En wanneer het geoogst kan worden. Ondertussen komen we van alles tegen, ceremonies,steile wegen, gele wankele bruggen en uiteraard mooi rijstvelden en views. We scooteren de bergen op en af, hyper hyper wat een uitzichten. Echt een aanrader deze scootertour, dit soort wegen neem je anders nooit (heeft misschien ook een reden). Maar het was vet. Enig scooter of motorrij ervaring is wel vereist. Sommige wegen waren echt heel stijl en dat icm de haarspeld bochten ;).
Na deze tour hebben we heerlijk aan het zwembad gezeten en Daan naam een heerlijke massage.
Was echt nodig. Heerlijk. Je komt hier helemaal tot rust. Quinn lijkt weer nergens last van te hebben. En eet best goed vandaag.
Savonds eten we weer overheerlijk. Wij houden van Indonesië.
We blijven hier 2 dagen, maar we zouden hier eigenlijk wel langer willen blijven. Niet dat hier verder veel te doen is hoor, maar het is zo heerlijk rustgevend hier. Maar helaas is onze kamer morgen alweer geboekt door andere. Dus we moeten op zoek naar wat anders.
We gaan naar zuid Bali. Iets verder dan Jimbaran. Vlakbij Dream Beach. Dat wordt onze laatste locatie. We appen onze driver die ons ook hierheen heeft gebracht. We checken de prijs op grapcar en hij brengt ons morgen voor de zelfde prijs. Top!

Iedereen maakt een goede nacht..Quinn heeft niet gespuugd. Jee..
Ontbijt was weer heerlijk. Helaas voor Daan was er nu geen cappuccino. Nja gelukkig gaan we weg hahaha...
Onze driver komt om 12 uur.. tot die tijd ff bruinen bij het zwembad!

• 12 Oktober 2019 - 08:51

Peter:

Oh, wat krijgen we hier ook weer zin in, wat een verhalen. Echt iets voor mij zo'n scootertocht..

• 12 Oktober 2019 - 08:55

Peter:

Emoji's plaatsen gaat niet, dan verdwijnt de hele tekst erachter..
    Ik schreef dus ook dat we jullie steeds meer beginnen te missen, elke dag huilt de hemel omdat jullie de zonnetjes hebben meegenomen.. Het wordt dus langzamerhand tijd ze weer naar huis te brengen!