Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

11 Oktober 2019 | Indonesië, Ubud

Zoals gezegd zijn we de komende 2 dagen in Ubud. Waarom zo weinig? Nja we hebben het inmiddels wel gezien hier.
Het bekende centrum kunnen we wel dromen en het is idd weer leuk om doorheen te lopen. En de omgeving is indd prachtig.
Maar goed.. de jongens willen perse naar het apenbos. Elke dag horen we de vraag. Wanneer gaan we nou naar het apenbos??
Quinn werd gelukkig weer vrolijk wakker en wilde wat eten en drinken. En na een lekker ontbijt gingen we scooters regelen. Het hotel had zelf niet 2 scooters beschikbaar,maar bracht ons naar een verhuurbedrijfje. Prima.
En wij op weg naar de monkeyforrest. Het bos waar inmiddels 8 groepen makaken leven, samen bijna 1100 apen.

De ingang is veranderd. Er is een mooi complex gebouwd aan de andere kant. Ingang is niet meer beneden aan de monkeyforrest. Het lijkt inmiddels wel een dierentuin. Volgens mij betaalde we vroeger 20 of 30k. Nu inmiddels 80k. Maar goed. De jongens willen apen zien en die kunnen ze krijgen haha.
Vol goede moed liepen we het park in. Je kan tegenwoordig de apen niet meer voederen met bananen. Goed zo.
Op een bord zien we de regels staan:
- niet aaien
- niet in de ogen kijken
- niet voeren
- etc

Dit leggen we ook aan de jongens uit. En ze vinden het prachtig. Ze zien opa aap en mama aap en een baby aap. En we willen iets dichterbij komen om een foto te maken, waarop ineens een aap vet agressief zn tanden laat zien en op ons afstormt. Dex en Quinn dat hele park bij elkaar gekrijst.. hahaha
De apen willen ons opeten, pakken etc.
Janken...

Je snapt dat het natuurlijk 1 groot fiasco was. Dus geen monkeyselfies voor ons in het bos. En het bezoekje was van korte duur. Daarna ff geluncht op de monkeyforreststraat en daarna zijn we naar de bekende tegallalang rijstterrassen gescooterd. Het is zo bizar hoe dit hier zo commercieel is geworden. 8 jaar geleden, waren hier een paar gare restaurantjes en kon je niet door de rijstvelden lopen..onze fotos waren daar ook zo mooi.. zonder mensen etc.
3 jaar geleden kon je wandelen door de rijstenvelden en waren de restaurantjes al vermenigvuldigd. En nu?.
Ontelbare Baliswings en gecreëerde uitzicht punten waar je geld voor moest betalen. Je moest geld betalen om richting de restaurantjes te gaan. Bizar..
Mja het is nog steeds prachtig. Stukje door de rijstvelden heen gelopen en wat foto's gemaakt. Daarna wat gedronken. Om vervolgens weer terug naar ons hotel te scooteren. We hebben daar nl ook echt een hele fijne plek. Prachtig zwembad gebouwd op de rijstterassen. En uitkijkend op mooie palmbomen en rijstvelden. Jammer dat je maar een paar plekken had om er te liggen, want daardoor was er voor ons niet echt plek. Maar goed. Het was bloedheet, dus dan lig je toch heel de tijd in het zwembad. Dus heerlijke pret met zn 4en.
Savonds zijn we weer naar het centrum gescooterd en hebben weer prima gegeten.
Tonijn voor Daan en Balinese tapas voor papa. Quinn vond zn kaas en at heerlijk een broodje kaas en ze brachten nog extra plakjes voor hem. (Cheddar haha).
Onderweg terug naar huis hebben we nog wat bintang in geslagen, want het hotel had niks meer. En ze waren geloof ik ook niet van plan om iets te kopen.
Nadat we de boys naar bed hadden gebracht hebben wij heerlijk nog aan het zwembad gezeten. Morgen nemen wij de Taxi naar Sidemen. Schijnt nog een van de mooiste en sereenste plek van Bali te schijn. Nog heel autenthiek en rustig.

• 11 Oktober 2019 - 09:51

Nardjara:

Ik geef de jongens groot gelijk over dat apenbos

• 11 Oktober 2019 - 09:54

Nardjara:

Huh, hij zet alleen mijn eerste zijn neer

• 11 Oktober 2019 - 09:57

Peter:

Is weer mooi verhaal, maar wat een teleurstelling voor de beertjes! ,
    Vrees dat Dex en Freek Vonk nooit een goeie match kan worden..