Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Lovina

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

28 September 2019 | Indonesië, Lovina

Zoals de titel het al zegt.. het is lovina geworden. Noorden van Bali en zo'n 2,5 uur rijden van de piek waar we zaten. Via de app " grab car" bestelde we een taxi die er binnen 11 min was. Soort uber. Super chill. Goedkoop en niet onderhandelen. Prijs was 428.000 voor een rit van 3 uur. Ter vergelijking de rit van 3 kwartier vanaf het vliegveld was 350.000.

Wel relaxed. Want vooral jeff had een slechte nacht. Hij sliep een nachtje bij Quinn, want er zat een grote poepende gekko boven zijn bed. En ook een piepende vleermuis wehhehe...

Maar goed. Prima ritje met de taxi door de stijle heuvels van bali. Onderweg nog even gestopt bij de ouders van de driver. Gratis drinken gehad. En een hoop onrijpe mangos. Super lief, nu sleept jeffrey een extra zak van 4 kilo mee. Hij moet en zal ze eten...

Hotel ligt vlak aan zee en we hebben een mooie familie kamer. 90m2. En twee verdiepingen. Wel alles beetje gedateerd.
Maar prima te doen. Zwembad is mooi.
Stranden hebben zwart zand hier. Kennen we nog van Amed. Lekker toeristisch wel weer. Dus de kids kunnen ook weer europees eten. Die leven al 2 dagen op broodjes nutella hehe.
Quinn heeft zn buikje rond gegeten met kipnuggets achtige kip en patat.
En Dex een bord spaghetti.
En wij heerlijk Balinees. Jeff sateh lilit, soort sateh met kokossaus. En Daan babi Guling. Omnomnom...

Rond half 10 de jochies naar bed gebracht. Maar man.. wat een slechte nacht haha. Quinn was flink aan het dromen over zijn bloem en zijn ananas .. hehe. Dex viel uit bed en was bang in zn kamer. Uiteindelijk heeft Daan samen met Dex in een persoonsbedje geleden onder een te koude airco. Maar he... hoort erbij.
Het zonnetje schijnt gelukkig flink en we hebben de boys maar eens rond 9:15 uit bed getrokken. En als ontbijt hebben ze een overheerlijk bananen pannekoekje gegeten.
Voor de rest doen we hier zo weinig mogelijk. Lekker zwemmen en bruinen.

Smiddags lopen we even een rondje over de boulevard en wordt ons weer van alles aangesmeerd. Ook de jongens zijn hier weer een ware attractie. Want.. ze zijn tweeling.. en dat wisten we al van onze vorige bali reis met de twins, maar ze zijn echt een blessing hier. Onze kleine konings.

Eten doen we hier echt voortreffelijk. We vragen om de locale specialiteiten en eten echt overheerlijke gerechten.
Nja wij dan. Dex wederom droge spaghetti en Quinn weer kip met patat.. ach.. ze eten en zijn happy..
Dit weekend is er hier een festival. Jaja.. alle locals gaan lekker los hier op het strand. Helaas geen decibel of mysterieland achtige taferelen, maar heel veel plingplang muziek en veeeel food.
Ook weer zielige krabbetjes die zijn ververft en vogeltjes in een inimini ( 10 cm hoog) kooitje. Pfff blijft Azië. Al vonden de jongens dat HEUUUUL grappig. Meh..

De volgende dag gaan we dolfijnen spotten. Je kan om 6 uur en om 8uur. 6uur is veel te vroeg voor onze marmotjes. Dus we gaan om 8 uur. Voor 200k in totaal zijn we bijna 3 uur op de boot geweest om dolfijnen te zien. Het duurde wel even maar dan heb je ook wat. Super leuk om die beestjes rond de boten omhoog te zien komen.
Dex gaat dit aan IEDEREEN vertellen als ie terug komt van vakantie.

Verder valt er vrij weinig te beleven in Lovina. Dus we chillen hem verder lekker in het zwembad en drinken er een hoop bintangetjes bij. Komende dagen gaan we via ( waarschijnlijk) Amed richting onze lievelings de Gili's.
Daan is nog steeds beetje verkouden en dr oor doet een beetje moeilijk.. dus hopelijk kan ze wel duiken de komende dagen.

• 28 September 2019 - 13:53

Opa Camping:

Ziet er allemaal chill uit, fijn dat de beertjes het ook naar het zin hebben. En dan lekker naar de Gili's..
    Weet nog wel een paar leuke hotels (met of zonder koelkast..)