Bali.. Aankomt en de eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Bali.. Aankomt en de eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Bali.. Aankomt en de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

25 September 2019 | Indonesië, Denpasar

Eindelijk is het dan zoover, we gaan naar bali ! Na alle grappen op het werk "balen" is het tijd om de grapjassen achter ons te laten en de zwembroeken aan te trekken. Doordat we de warme grapjassen en de zware lolbroeken niet meenemen past alle kleding in 2 backpacks.
Omdat de kids het graag wilde gaan we met de bus en de trein naar schiphol. Voor ons net zo uitdagend als voor hun. Oude pasjes die niet meer werken... 9292 apps downloaden, gossiepielekus wat een gedoe die ov. Na de 80ste keer "kijk pappa , koe !" , kwamen we eindelijk een schaap tegen. En kwamen we op schiphol aan ;).
De vlucht was top en de kids kregen elke keer een kindermenu. 1 keer viel dex tijdens het slapen van zijn stoel, dat was de enige kick die we hoorden van de kids. Die waren in hun nopjes met hun nieuwe headsets en alle filmpjes. Toen we waren geland mochten de twin's in de cockpit en op de stoel zitten. Nou die zijn onder de indruk en staan meteen ingeschreven voor de LOI knoppendruk pilotenopleiding...godallemachtig wat een hoeveelheid knopjes. Nu wordt het kiezen tussen tussen het draaien aan de knoppen als piloot of DJ.

Daarna de gebruikelijke lange wachtrij bij de paspoorten controle. Quinn werd een beetje baldadig en was vreemde mensen beetje aan het knijpen en snoeten. Na de grond grondig te hebben afgelebberd waren we gelukkig na een half uurtje buiten.
En bij de uitgang stond de taxi chauffeur lekker te wachten op ons met een bordje met onze naam erop. Goed geregeld die pick-up.
Na een klein uurtje met de taxi kwamen we aan op onze eerste bestemming. Een heerlijke 3 kamer bungalow met een zwembad. Wel in the middle of nowhere, maar gelukkig hebben ze hier ook thuisbezorgd.nl. En binnen 10 min zaten we aan de heerlijke nasi goreng. Wel mega spicey! Dus zweten als een otter en morgen hebben we heerlijke napret op de wc hehe..
Ik denk dat we rond 1 uur met zn alle gingen slapen.. #jetlag

Onze eerste nachtje was prima maar kort. We kregen een simpel maar prima ontbijtje. Kids moeten nog ff wennen aan al dat indofood. Dus jeffrey scoorde na een scootertrip van een uur een potje nutella.
We vroegen aan de boys wat ze wilde doen vandaag en zij wilde ringstaartmakies, giraffen en olifanten zien. Fuk.. het verkeerde land uitgekozen.
Dan maar naar de dierentuin.
Scootertje gehuurt. (Helmpje en tuigje mee van thuis ) en op zn aziatisch naar de dierntuin.
En prachtig dat die gastjes dat scooter ritje vonden.. echt letterlijk gillend van plezier.

Bali zoo was echt ontzettend leuk. Erg mooi opgezet park. Bijzondere dieren o.a. witte bengaalse tijgers& orang oetangs. Je kon olifanten voeren, en op de foto met papegaaien.
Dex en mama hebben nog stiekem een ringstaartmaki geaaid en volgens Dex zijn wij nu boefjes, want het mocht eigelijk niet.
In de dierentuin had je ook nog een toffe waterspeeltuin. De jongens hebben een fantastische dag gehad.
'S-avonds hebben we lekker weer nasi besteld met kip. Mega lekker. Iets minder spicey dit keer..
Jongens hebben we om 20:30 naar bed gegooid en na een aantal bintangs hielden wij het ook snel voor gezien.

Na nu een goede nachtrust werden we goed uitgerust wakker en hebben een ochtendje aan het zwembad gespendeerd.
Aangezien Dex echt een angsthaastje is voor water,zaten we nu echt met volle verbazing naar hem te kijken. Ineens het water in springen. Zwemmen alles. Echt ontzettend cool.

Naast onze bungalow zit een modder koffie plantage. Ja klinkt goor en het is ook wel een beetje nasty, maar het is best spiritueel. Balinezen hebben meerdere goden, maar de hoofdgod is moeder aarde en die heeft 9 uur de tijd (ofzo haha) om de aarde in te stralen . Dus ze pleuren die bonen een dagje in de modder en daarna verbranden ze die bonen en dan heb je " mud Coffee". Beetje lemongrass en gember erbij en je hebt letterlijk een bakkie pleur.
Ze doen daar ook aan modder worstelen en doen vooraf een hakka.. allemaal mannen met een monster masker op en een pak van blaadjes aan deden een super intimiderende dans.. En dat bleek te heftig voor de jongens. Dex krijsen en gillen dat mama ze dood moest maken ( hahaha heftag). En we zijn dus maar weer weggegaan.

Smiddags zijn we weer op de scooter geklommen en richting Sanur/Denpasar gescooterd. Wat een drukte en chaos. Gelukkig hebben wij nu een klein beetje door wat de verkeersregels zijn. Die zijn er niet. Hahhaha..
Nee heel fijn rijden is dit niet.. maar goed.. overleefd en onderweg een leuk restaurantje gevonden, waar Dex zn eerste kokosnoot dronk.

Nu zitten we lekker weer aan het zwembad en laten zo weer een diner bezorgen. En vanaaf ff bedenken waar we morgen naar toe gaan.

Wordt vervolgt.....

• 25 September 2019 - 12:44

Oma Schildpad:

Geweldig goed begin van Jullie vakantie. Geniet ook van de foto s en filmpjes. Ben benieuwd waar jullie heen gaan. Veel plezier

• 25 September 2019 - 15:48

Ron:

Haha leuk geschreven en wat een mooie reis weer met die heerlijke ventjes..

• 25 September 2019 - 21:54

Wil:

Wat leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen echt genieten.
    Veel plezier en kijk uit met die scootertjes.
    Er woont een neef van Paul daar, Neil Alkemade.
    Zijn huis is bij de Waterbom bij Sanur. Als jullie het leuk vinden dan breng ik jullie in contact