Na 22 uur eindelijk op Ko phangan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Na 22 uur eindelijk op Ko phangan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Na 22 uur eindelijk op Ko phangan

Door: Daan en Jef

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

24 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha Ngan

Vanwege onze hangover hebben we eigenlijk heel de dag bij het zwembad gezeten, gelegen en gedronken. Smiddags hebben we nog even bij een eetstalletje gegeten. Vroeger geleerd om niks van straat op te eten, deze opvoeding wordt hier dagelijks in het gewoven rieten mandje gebonjourd.

Eind van de middag zijn we richting de rivier gelopen, omdat je hier mooie zonsondergang foto's kon maken van de "temple of the dawn". Wij het deck zoeken, uiteindelijk bij een koffiebar smoothies zitten slurpen. de pics zijn gelukkig wel gelukt.
Daarna zouden we naar de Sky bar gaan. Hier is oa de film de Hangover 2 opgenomen. Dit gebouw van 64 etages heeft een rooftop bar met een fantastisch uitzicht over heel bangkok!
Om hier te komen moesten we wel weer even flink onderhandelen met de tuktuk en taxi chauffeurs. Wel gelachen met de guys, jammer dat ze jef telkens in zijn armen wilde knijpen, achja beter dan in Danie der oren. Uiteindelijk zijn we met mannetje nr 6 meegegaan.
Bij de skybar moet je netjes gekleed naar binnen gaan. D.w.z. Lange broek en dichte schoenen! Nou dat is best warm met 35 graden!
Gelukkig stond er op het dak een verkoelend windje. Helaas mocht het statief niet mee naar binnen (uiteindelijk een paar hele slechte pics gemaakt)
De prijs van de drankjes was wel om even van te schrikken! Cocktail was 550 baht en een biertje 330 bah Dus een uurtje op de skybar kostte ons 58 euro!! Tjing tjing! Beide 2 drankjes in een uur is ook geen porum, dus so long skybar.

Daarna zijn we terug gegaan naar de Rambuttri steeg. Nog ff wat gedronken en we wilde op tijd naar bed. Hellaas was het weer bloedverziekend heet. Dus airco aan, maar dat ding maakt echt een ongelovelijk takke herrie. Wederom een kort nachtje.

Woensdag 23-01
Vandaag begonnen met een ontbijtje. Club sandwich en een baquette. En daarna tot half 12 aan het zwembad gelegen. Toen uitgecheckt, want vanavond hebben we de nacht trein naar Surat Thani.
Smiddags dan ook eindelijk ontdekt dat je via de boot veel goedkoper van a naar b kan, namelijk 15b pp. Hebben nu ook de liggende buddha bekeken. Wat een toeristen massa zeg! En in die hitte was dat geen pretje aan gezien je knieen en schouders bedekt moeten zijn. Danie moest een groene burka lenen, om haar egaal gebruinde schoudertjes te bedekken. Gelukkig bleef ze op deze manier erg opvallen en bleef ze in de massa opvallen als een groen neon lichtje in een kudde klikkende jappaners.
Na deze massa hysterie zijn we even in het park gaan zitten met wat fruit vers van de straat ;)!
Omdat we echt te lui zijn om iets te ondernemen zijn we weer terug gegaan om op een terras te gaan zitten. Daan noemt het lui, jef tijd voor chang. Onderweg hebben we weer wat gegeten. Daan had groene curry en jef had rijst met iets ondefineerbaars. De veren zaten er nog aan! Maar het was om te smullen, meteen flossen met die veertjes ideaal. Zolang er geen cloaca te bespeuren is, is het goed.
Inmiddels ziten we in de trein. Beetje smoezelig en we zitten weer tussen de thaise gayboys. Jef liet nog even het t..t...tina nr per ongeluk afgaan en kon met een gerust hart slapen.
Straks worden de bedjes op gemaakt en kunnen we hopelijk lekker tukken
Helaas kregen na 30 min rijden panne.. En nu staan we alweer 2,5 stil.. Nog steeds in bangcock.Bedden zijn al wel opgemaakt en liggen prima, maar verder is het gewoon KUT met hoofdletters...Om 22:00 rijdt ie eindelijk verder...

Gelukkig hebben nog best wel redelijk geslapen ondanks het ontzettende hobbelen van de trein.. Hij stopte ontzettend vaak, en vaak om duistere reden. Snachts bleven de felle lampen aan. Dus opperbest was het niet, maar we konden gestrekt liggen in het nog zeer schone bedje.
Rond 10:00 aangekomen in Surat thani en met de bus 15 min rijden naar een duistere pier. De pier is van hout en mist af en toe wat planken.. Belooft wat voor de boot die pas om half 12 komt.. Pfffff
Maar hier wel onze eerste gore spin gezien! Past dan ook alweer bij de locatie.. Terwijl Daan dit schrijft is Jef aan de haal met de statief en de spin... Iewwww. Ik durf niet eens met mn iphone in de buurt te komen :):)
Rond 11:30 worden de ko phangan gangers omgeroepen. Blijkt dat we weer een uur in de bus moeten om naar de juiste pier te rijden. Hier stapte we dan ook op een mega boot op. Na 3 uur varen waren dan eindelijk op de bestemming!
Hehe... Nog 10 min rijden naar het resort achterin in pickup met bankjes, waaraan je je niet moet vastpakken om je erin te hijsen. Jef trok alles uit verband en zat toen weer alles in elkaar te knopen. uiteindelijk op naar het strand.
Jammer voor Daan wordt ze hier helemaal lek gestoken door de muggen... Dus gelijk maar ff douchen met Deet... Inmiddels 18:00 en we gaan opzoek naar voedsel!! (+changgggg)

• 24 Januari 2013 - 13:49

Mama Daan:

Wat een belevenis zo'n reis... Arme Daan smeer je maar flink in met je muggespul, hopelijk valt het dan mee. Xxxxx

• 24 Januari 2013 - 17:28

Papa Daan:

Tjonge, dat was wel erg afzien. Het lijkt me wel een erg zwaar beroep hoor, vakantie vieren in Thailand. En dan het eerste levensteken was een foto van een mega vies beest, en daarna nog een, jakkie..
    Maar toen even met Google Earth naar het eiland 'gevlogen', en daar even wat foto's bewonderd, en dan blijkt het zo te zien allemaal de moeite waard te zijn. Ben wel benieuwd wat zo'n full-moon-party voorstelt, maar we krijgen hopelijk de meeste (niet allemaal, vrees ik) foto's te zien, over 3 weken alweer...

• 26 Januari 2013 - 13:54

Nardjara:

hey wereldreizigers!

geweldig man, heb zelf nog nooit met trein gereist, maar lijk me geweldig om mee te maken, ondanks dat het verre van comfortabel is.
    als ik lees van de auto en bus ritten, en boottochtjes wordt ik al misselijk. hahaha
    ik ben zee en wagenziek, en mijn eigen herinneringen van indonesie komen weer naar boven.bleehhh!!!

daan, muggen zijn ook gek op mijn bloed en ben er ook nog allerisch voor, mischien goede tip... ik heb ook altijd deet gekocht hier in nederland voordat ik ging reizen, maar moet toch zeggen dat vaak het locale spul toch echt veel beter werkt tegen muggen en insecten!!! probeer het eens!