Dag 5 - 29-09-2009 - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 5 - 29-09-2009 - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 29-09-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

29 September 2009 | Verenigde Staten, Lone Pine

Vandaag half 7 wakker geworden.. Een nieuw record. We zijn vandaag ook maar vroeg weggegaan, want we wilden vandaag naar Bodie gaan, maar daarvoor moest je een uurtje rijden en ook weer een uurtje terug. En we wilde niet teveel tijd verliezen.
We hebben bij het plaatselijke supermarktje wat broodjes en beleg gekocht. Jammer dat het brood hier wel oud was.. Dus erg smakelijk was het niet. Het weer is vandaag trouwens wel omgeslagen. Niet qua neerslag, maar wel qua temperatuur. We hadden een dag eerder het nieuws gezien en ze voorspelde een MAJOR cooldown.. En dat klopte ook.. Het was die ochtend 10 graden en er stond een straffe wind, waardoor de gevoelstemperatuur rond de 5 graden was. Heel verschil met de dag ervoor.. Toen was het ‘s ochtends 25 graden. De weg naar Bodie is een heel stuk onverharde weg.. En omdat het daar blijkbaar niet zo vaak regent, zat onze mooie zwarte auto in een mum van tijd grijs van het stof. Eenmaal in Bodie was het 08.30.. En omdat het zo vroeg was waren er nog geen toeristen in Bodie.. En het waren daarom de juiste omstandigheden om zo`n spookstad te bezoeken.. De wind gierde door de onbewoonde huizen heen. Heel angstaanjagend. Ze hadden heel weinig gerestaureerd en daardoor zag het er heel gaaf uit.. Je zag de oude meubels en kledij soms nog in de huizen staan met dikke lagen stof. Heel gaaf..
We zijn niet super lang gebleven, want onze oren vroren eraf.. Echt een gure koude wind.. En daarvoor zijn we niet op vakantie. Ook de later gearriveerde Amerikaanse toeristjes in miniskirts hielden het niet lang vol.
In het museum zat een man met een baard, hij kon zo uit die tijd komen van de hoogtij van bodie. Hij had een gesprek met een andere parkwachter wat uitliep op de gebruikelijke weddenschap welke temperatuur het was geweest in bodie, ze ging het via de radio omroepen en kijken wie er zou winnen. Ook had men het over de europanen die er dit jaar vollop aanwezig waren, ze zouden wel gemiddeld 150 euro per dag uitgeven, zucht.. was dat maar zo.

We zijn doorgereden naar Lone Pine, ongeveer het laatste stadje voor Dead Valley. Heel grappig: De reis duurde ongeveer 4.5 uur vanaf Bodie.. Maar onderweg zijn we maar een stuk of 3 / 4 stadjes (paar huisjes aan de weg) tegen gekomen.. De omgeving was wel heel mooi.. Opzich wel dor en droog, maar aan de voet van de Sierra Nevada.. Alsof je langs de Alpen rijdt.
In een van de stadjes (Bischop) kwamen een verse (HOLLANDSE) bakker, erick schat’s bakerij, tegen. In de etalage stonden allemaal delft blauwe prullaria.. Ze hadden ook oliebollen.. Maar bovenal: Ze verkochten de lekkerste sandwiches die we ooit in het buitenland gegeten hebben! We hebben er gelijk ook maar even een vers brood gekocht. Jammie!
Gelukkig was de temperatuur inmiddels opgelopen tot een graad of 28. En rond half 2 waren we aangekomen in Lone Pine, waar we een hotel (comfort inn) hebben genomen met zwembadje! Steenkoud overigens en het waaide ook keihard, maar toch was het lekker om daar ff te chillen en voor het eerste een beetje in een boek kunnen lezen. Aan het zwembad kwam toevallig ook een ander Nederlands stelletje zitten. Ze kwamen vanuit de zelfde richting als ons. Alleen zij waren begonnen in LA en zijn via SF en Yosemite ook in Lone Pine aangekomen. Ze hadden een dikke Escalade! Van een collega geleend bleek achteraf!!
S avonds zijn we gezellig met hun uiteten geweest. Seasons heette heet restaurant en we hebben er super gegeten. Jeffrey een “Daily Special” iets van chopped pork en Daan heeft lamsrack gegeten.. Het was super! Daarna zijn we met zn 4en naar een echt Saloon geweest! Hij had ook van de saloon deurtjes!! En er stond een jukebox in! Je mocht er ook gewoon roken, volgens de bardame was het illegaal, but who`s checking!! Hahah idd, want het was nog steeds in de middle of nowhere!

Die nacht lekker geslapen in het hotel.. Nu werden we rond half 8 wakker!! Wel met een kleine kater, de californische wijn is best lekker namelijk!