Dag 4 - 28-09-2009 - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 4 - 28-09-2009 - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 4 - 28-09-2009

Door: jefendaan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

28 September 2009 | Verenigde Staten, Lee Vining

Dag 4

Vannacht weer rond 5.00 wakker geworden.. Heel even gaan internetten met thuis! Het was ook bloedverziekend heet daar. Maar de airco maakte echt heel veel herrie.. Dus de airco heeft even aan gestaan tot 05.30 en daarna zijn we weer gaan slapen tot een uur of 7. We kregen een ontbijt bij het hotel, maar dat stelde niet zo veel voor.. toast met jam en vieze koffie..
Daarna hebben we voor het eerst getankt.. 2.99 $ voor een gallon..
Later zagen we een tankstation in yosemite en daar koste het 3.65 $ voor een gallon!!
We zijn vandaag naar Glacier Point gereden.. Ze waren daar aan de weg bezig.. helaas duurde het dus allemaal wat langer dan verwacht.. Wel hebben we super mooie uitzichten gezien.. Daarna zijn we via de tioga pas weer uit het park gereden..die rit koste ons 3.5 uur.. We hebben echt super mooie dingen gezien,die eigenlijk met geen foto of tekst te beschrijven zijn. rond 4 uur waren we bij Lee vining. Ons eindpunt voor die dag.. Hier is ook Mono lake.. een heel oud zout meer.. Weer echt heel erg mooi om te zien.. Maar ook de contrasten in Amerika zijn heel raar.. Op het ene moment sta je in de bossen omgeven door bergen.. op het volgende moment sta je in de middle of nowhere. Om heen immens groot meer, met daarom heen helemaal niks dan dorre vlaktes..

We wilden vandaag ook nog even naar Bodie gaan.. Een oud spookstadje, maar dat “park”sloot om 17.00 ‘s middags, dus we waren te laat.. Uiteindelijk een motel opgezocht in Lee Vining.. Lekker goedkoop, maar het heeft ook helemaal niks.. kleine kamer met bed en tv.. een douche, waarvan het warme water niet echt super werkt!
Wel ontzettend gezellige buren.. Een stel oude mensen uit Australië..
Zij zijn overigs beter te verstaan dan de mensen uit California. Die praten echt heel erg binnensmonds.
De vrouw van het Australische stelletje had nog nooit sneeuw zien vallen, die krijgt een aangename verassing in yosemite.
We hebben gegeten bij een shabby diner.. het enige restaurantje in town…
Er stond een rij van 4 stelletjes voor ons maar er werd niemand naar een tafel gebracht. Terwijl iedereen voor het bordje “Wait to be seated” stond te wachten waren er al 7 tafels vrij.
Uiteindelijk werd er moeilijk gedaan tegen de mannelijke caissière en die vroeg of we al op de lijst stonden. Lijst ? , niemand wist van het bestaan af. Eenmaal op de lijst kon men bij de bar iets drinken terwijl je wachtte tot je gehaald werd. Daan en jef namen plaats naast het Australische stelletje aan de bar. De zeiden al meer dan een half uur te wachten tot ze werden gehaald. Jeffrey zei daarop dat de lijst waarop zij werden genoteerd vol stond met namen die al doorgekrast waren. De aussie ging het navragen en inderdaad een of andere local had zijn naam gebruikt om lekker vroeg te gaan eten. Thanx mate, anders zat ik hier tot morgen; zei de aussie tegen jef.
Bestel daar trouwens niet de burger met bruine saus, de burger moet je dan namelijk zoeken in de saus (het leek wel een Sinterklaassurprise)