Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Cameron highlands

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

21 Juni 2018 | Maleisië, Cameron Highlands

Onder het genot van een tiger biertje en het geluid van de jungle even het eerste deel van dit verslag tikken. Men.... We love this place.
Rainforrest Inn. Back to nature. Wow wat een stukje Paradise op aarde.

Nog even terug naar de laatste dag Kuala Lumpur.
We waren namelijk nog niet hersteld van de jetlag. Dus we sliepen met zn alle rond 0.30 en werden rond 10:30 wakker.
Na een snel ontbijtje besloten we om tickets te kopen voor de hop on hop off bus. Een toeristische dubbeldekker die in 2.5uur rondjes om KL en alle bezienswaardigheden langs rijd. Een prima manier van de stad verkennen. We stapte uit bij de eerste stop. Het Aquarium. Leuk voor de boys. Later bleek dat het nu schoolvakantie is in Maleisië  (drukkkkk) met zn 20e naar een glazen muur staren om een vissie te kijken. Maar verder was het prachtig. Hier kan Blijdorp met zn oceanium nog wel een puntje aan zuigen. En Quinn had echt de tijd van zn leven. Die vond alles mooi. Echt genieten dat joch. Dex vond het een beetje spannend. Maar goed. Die haaien waren ook echt reusachtig.

Hierna weer even geluncht in zo'n mall om vervolgens de bus weer in te stappen. Lekker open bakkie en we konden heerlijk alles op deze manier goed zien. Boys vielen weer lekker in slaap. En na 2.5 uur waren we weer bij ons hotel. Waar we de laatste uurtjes van de middag gespendeerd hebben zijn het "rooftop infinity pool ". En serieus deze had geen rand en je kon zo 51 verdiepingen naar beneden jumpen bij een te hard bommetje. ;). (Ok, er zat wel een veiligheids randje van een meter, maar echt veilig was het niet.
Quinn vond het wederom fantastisch in het zwembad en Dex wat minder haha. Nja komt vanzelf wel. Vorig jaar duurde het ook 3wkn bij hem. Hahaha.

Savonds zijn we weer naar dat wijkje gegaan met het streetfood. Maar zijn bij een pup beland waar we voetbal konden kijken. Onder het genot van een biertje en een wijntje hebben we genoten van een verrassend lekker kippetje met dikke Engelse Jus. Dex viel op schoot in slaap. En Quinn zat lekker patatjes te eten. Ondanks ons plan om op tijd te gaan slapen waren we weer tegen 23uur thuis en duurde het nog ruim een uur voordat iedereen sliep.

We hadden vroeg de wekker gezet. We vertrekken vandaag naar de cameron Highlands. Jongens sliepen nog verder in de auto. Want het was een kort nachtje. En tegen half 10 reden we de stad uit. Ook nu waren de wegen weer perfect en ook de stops langs de wegen zijn heel leuk. Tankstations met grote foodcourts en fruitmarkten. Moskee alles. Dus na een ontbijtje bij de dunkin donuts (met koffie voor ons) kwamen we tegen 13uur in het dorpje Ringlet uit. Hier zouden we moeten bellen met de eigenaar van rainforrest inn, zodat hij ons kan leiden naar het hotel wat dieper in de jungle lag.
We besloten om eerst nog ff te lunchen in een duister streetfood tentje  (super druk) maar zo lekker Aziatisch smoezelig. Maar gewoon weer echt mega lekker gegeten. Dex proeft af en toe een kippetje mee en Quinn houdt het liever bij zíjn boterhammetjes, de Hollandse belhamel. (Ook deze zijn hier prima verkrijgbaar).

Na deze lunch dus contact gezocht met het hotel en we werden mega snel opgevangen door de staff van het hotel. We moesten hem nog zo'n 15 km volgen en toen kwamen we uit in dit paradijsje. Wat een mooie plek. Een beekje met waterval waar de jongens veilig konden spelen. Onze kamer is een bamboe hutje met 3 grote bedden met klamboe netten eromheen. Wel nodig haha. Want dit is het insekten walhalla. Haha.
Mega veel mooie  (grote) vlinders. Die Dex hahaha..  Die scheit 30 kleuren. Arm kind. Maar na een tijdje was hij er wel aangewend.
En zo hebben we heerlijk de middag gechillt met zn 4en. We komen hier lekker tot rust.
Savonds wordt er een authentiek (native) diner voor ons bereid. En we mogen even kijken in de "keuken". Bamboe hutje met in het midden een kampvuur. Hierin staan grote dikke bamboe stokken en in de stokken zitten rijst en soep.
En na 2uur koken werd ons eten naar ons hutje  gebracht waar we echt hebben zitten smullen. Foooood porn. Kip, vis, zoete aardappels, pompoen en cassave.

En alles groeit daar bij het hotel. Super bijzonder. Bij het eten krijg je ook uitleg over de gebruikte ingrediënten. Na het eten (rond 19ur ) wordt het snel donker en Dex wilde graag naar bed. Alle bedden hebben hier een queensize matras. Dus de boys konden prins heerlijk breed slapen. En vielen dan ook instant in slaap. En sliepen eindelijk ook lekker 12 uur door.
En wij zaten in ons "woonkamertje" met uitzicht op de jungle te genieten van het insecten concert. Want wow. Wat een herrie en  tegelijk zo rustgevend. De goorste insecten vlogen om onze oren haha. Dikke groene krekels, vliegende kakkerlakken en rare wandelende tak achtige.
Toen kwam de eigenaar nog even een praatje maken. Vertelde wat hier zo al in de omgeving te beleven valt en wat de 4 hoofd redenen waren waarom de bamboe hutjes op hoge palen stonden.
1. Vanwege de warmte.
2. Vanwege het (regen) water.
3. Zodat het makkelijk verplaatst kan worden. Vroeger waren de jungle natives soort nomaden.
4. Vanwege de wilde dieren. (Slangen etc). Nahhhh welterusten  :s hahaha

Na een heerlijke lange en coole nacht werden we eindelijk goed en uitgerust wakker.
Heerlijk zo slapen met die jungle geluiden om je heen. Jeff vond het wat heftig en gebruikte zn oordoppen haha.

Het ontbijt was weer naar hun "native" gebruiken en het waren pannekoeken van bonen achtige shit  ( fakking lekker) met pittige en minder pittige sausjes. Maar voor ons westerlingen ook wat jam. En voor de boys toast en een ei.

Daarna kwam de andere eigenaar. Echt echte native aboriginal Maleisiër vertellen hoe het leven hier in de jungle gaat. Dit volk zijn de oorspronkelijke bewoners van dit land. En hij wilde ons laten zien hoe ze hier jagen. Dat doen ze met blaaspijp en valletjes. En we mochten zelf ook ff proberen. En de boys ook. Super leuk. Ze waren zo talentvol dat we een blaaspijp met pijltjes hebben gekocht om de duiven uit de tuin te schieten  hahha.

Daarna zijn we met de auto de cameron Highlands gaan ontdekken en hebben we een thee plantage bezocht. Hebben weer wat trappen beklommen voor een mooi uitzichtpunt. En de boys vonden het een mooi avontuur. Als beloning mochten ze een stuk taart. Heerlijke oreo cheesecake hebben ze gehad.
De rest van de middag hebben we lekker bij het hotel doorgebracht. Boys lekker spelen bij het beekje en de waterval. Echt genieten. Iedereen die bij het beekje kwam heeft alle speeltjes van Dex wel even gezien, eliphant, Tiger en donkey zijn in het geheugen van een paar Franse, Maleisische en Nederlanders gegrift. Daan dacht overal in het water goud te zien dus die heeft al een koortsje te pakken. Nja we hebben volgens haar wel paar 100 gram goud hoor.. richy rich.. tot nooit meer ziens.

Savonds wederom een heerlijk diner gehad. En ook de boys hebben weer lekker gesmuld. Alleen slapen .. tja dat is voor babies.. gelukkig morgen een reisdag. Dus lekker veel slapen in de auto hopelijk  :d

De reis naar de haven van de boot naar de perhentians verliep voorspoedig. Ongeveer 6 uur rijden. Wel iets te lang maar gelukkig sliepen de boys veel. Nu zitten we heerlijk in een hutje op het strand richting de zonsondergang te kijken.
Love it

• 21 Juni 2018 - 10:43

Papa Daan:

Heerlijk na een paar dagen gedwongen internetstilte weer de belevenissen van jullie mee te beleven, al hebben we wat fantasie er bij nodig om er beeld van te krijgen. Oftewel, wat jammer dat we er niet bij zijn..
    Gelukkig is er nu ook weer 4G, dus de beelden komen wel.. Have fun !

• 21 Juni 2018 - 13:37

Gemma:

Fijn dat het allemaal goed gaat. Heerlijk genieten van jullie verslagen.