Dag 19 – 13-10-2009 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 19 – 13-10-2009 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 19 – 13-10-2009

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

13 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

De dag om Palm Springs te verlaten is eindelijk aangekomen. De zooi werd opgeruimd en de het kamermeisje kreeg alle echte rommel netjes aangeleverd in een uitpuilend prullenbakje. Na het uitchecken werd de tomtom ingesteld om naar een outlet store te gaan. Eenmaal daar gearriveerd werden er enkelen prullaria afgenomen met de creditcard, een debit card nemen ze helaas bijna nergens aan. Ook werden er een paar jassen gepast bij Burberry, maar helaas vonden wij ze niet goed zitten en werd de kwaliteit ondermaats bevonden. Bijna werd er een Burberry jas bemachtigd totdat er bleek dat de lijnen van de vakwerkjes een richting op stonden waardoor ze niet bij onze schoenen paste. Tja dan kan je die 500 dollar beter aan een andere jas besteden. In de levistore kon je broeken kopen van 19,99 dollar. Helaas waren dit hippe broeken met gaten erin en wij gooien broeken met gaten bij de knieën meestal weg. De andere broeken waren 36 dollar, dus voor allebei maar even 2 broeken verworven na enig zoek en paswerk.
Nadien het shoppen is de reis naar LA verder gehandhaafd. Bij het binnenrijden van de stad, werd het duidelijk dat Los Angeles geen schone stad is. Alles ziet er grauw en vervallen uit, ook de wegen lijken nog te moeten worden geasfalteerd. Het is een drukste van jewelste op de 5 baanwegen, alles staat vast of rijdt stapvoets.
Er werd een motel gevonden op sunset boulevard, waarna er een hapje gegeten werd bij een ongezondheidsketen om de hoek. In het eettentje waren luidruchtige jongeren aanwezig van Mexicaanse afkomst, waardoor het rustig eten onder de rilling gevende airco teniet werd gedaan. Na het eten waren de straten vol met zwervers met winkelwagentjes. Dit is echt onbegrijpelijk, hoe kunnen er zoveel van rondlopen. Die winkelwagentjes zijn namelijk hartstikke duur, waarom doen die supermarktketens hier niks tegen ? Eenmaal terug in het hotel werd er gekeken wat er precies te doen is in LA. Na een flinke waspartij werd de nieuw aangeschafte kakkerkleding aangetrokken en stonden we op het punt het pand te verlaten. Helaas begon het toen als een moesson te regenen, waardoor het versteende sterretje van Michael Jackson moest wachten.
Jeffrey waagde nog 1 poging op de site van ticketmasters.com om aan tickets te komen voor de ijshockey wedstrijd van woensdag. Ook al gaf je in het begin aan dat je uit het buitenland kwam, kwam er uiteindelijk bij de betaling toch een vakje waarin je de state moest invullen van je creditcard gegevens. Uiteindelijk is er maar een boos mailtje naar de site gestuurd en is de online aanschaf poging gestaakt. Er was zelfs al gevraagd bij de hotel portier of hij het kon uitprinten voor ons.
Deze avond werd verder gevierd in het hotelkamer, met de kakende plafonds waarop een shuttlerun test werd gehouden, de volgende dag zou een drukke dag worden.