Dag 15 – 09-10-2009 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Dag 15 – 09-10-2009 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Dag 15 – 09-10-2009

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

09 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Flagstaff

Jee het is gelukt!! Om 11.55 vliegen we de canyon over met een helikopter!!
Vanochtend om 08.00 gelijk naar de balie van het hotel gelopen om te kijken of ze nog ons op een helikopter konden krijgen. En dat was nog mogelijk.. Ze hadden nog 2 tijdstippen.. Om 10.30 en 11.55.. Wij namen die van 11.55, want je moest er nog een half uur van te voren zijn. En het was een uur rijden zei ze.
Dus wij op ons gemakje douchen, internetten, ontbijten ( muffins). Etc.
Wij reden hier 10.10 weg.. maar onze tomtom zijn dat het 1h 40 min rijden was.. Kutzooi… Gas er op, maar dat is niet fijn in the States.. Wij hebben van horen zeggen dat de boetes belachelijk hoog zijn hier.. En de high way patrols zijn flink aanwezig hier.. Maar toch, die helikopter moesten we halen.
En we reden met 85 mph richting de Grand Canyon. (vanaf het vliegveld daar, stegen ze op)
En gelukkig we waren dik optijd.
Het geintje kostte ons 298 dollar. We moesten eerst een veiligheidsfilmpje zien. En daar kreeg je te horen wat je moet doen als je neerstort enzo. Dusss…
Daarna moesten we in de lobby gaan wachten. We moesten ook gelijk een zwemvest pakje om ons heen doen.. Ohoh.. Dat gaf niet veel vertrouwen, maar goed! Die zwemvesten hadden we in ieders geval al om!!
In de lobby kwamen ook allemaal fransozen.. Die moesten ook allemaal met een helikopter. Ze praatte zo hard.. Ook al een irritant volk haha..
We kregen allebei een witkaartje met een stoelnummer. Jeffrey had nummer 2 en Daan had nummer 3. Er zaten nog 2 fransen bij ons en 2 Duitsers. Lekker europees dus! De piloot kwam uit nieuw zeeland, en hij had een “funny” accent. Bij de helikopters werd nog zo`n commerciële foto gemaakt.. Die bleek best leuk, dus kochten we hem maar.. 20 dollar.. Damn..
Wij zaten allebei bij het raam. Tegenover elkaar. Kregen zo`n koptelefoon op. Dat gaf wel rust aan je oren. Wat maakt zo`n helikopter lawaai zeg. We konden elkaar niet eens verstaan. Maar gebarentaal zijn we ook goed in ;)
Toen we opstegen deed de piloot eerst een klein verhaaltje..(dat hoorde we in de koptelefoons) Dat we met de Duitsers en de fransen en the Dutch guys waren. En dat er een audio tourtje kwam, met eerst Frans, dan Duits en dan pas Nederlands! Wel tof in het Nederlands.. Het is immers maar een klein landje!
We vlogen eerst een heel stuk( zo`n 10 min) over het bos. Toen begon het bandje in het Frans met de tour.. En Jef begreep er niks van.. Het is Frans, huh het is alleen maar Frans, zo zat ie de hele tijd.. Hahaha.. En maar rare gezichten trekken dat ie het niet snapte.. Dommie! Jef let namelijk nooit op 
Toen Daan hem gebaarde dat Sie Germans erna zouden komen en dan ons taaltje, werd ie weer vrolijk. En werden de kiekjes gemaakt vanuit de heli! Ook hebben we wat filmpjes gemaakt. Inmiddels vlogen we boven de canyon en volgde het bandje in het Duits! We vlogen boven de Colorado rivier toen het bandje verder ging in het Nederlands. Het vertelde hoe de canyons waren ontstaan en dat ie per 1000 jaar ongeveer 16 centimeter dieper wordt.
Het zag er allemaal super gaaf uit vanuit de lucht. En we zijn super blij dat we dit hebben gedaan.
Toen we bij de foto`s stonden, die gemaakt waren aan het begin van de tour. Zat de caissière de hele tijd te zeggen dat ze Daan dr oorbellen: incredible beauty vond. Ze bleef er maar naar kijken zij ze! :s hahaha.. Dit is al de 2de keer deze vakantie! In Vegas bij het grand view geblaat, zei iemand dat ook al!
Daarna zijn we weer richting Flagstaff gereden. Onderweg zijn we in Williams nog op zoek gegaan naar een stuk van de route 66.. We hebben hem gevonden en hebben een stukje over de historische route gereden, maar er stonden geen leuke bezienswaardigheden in, waar je op andere stukken van de route dit blijkbaar wel hebt. Maar goed.. We zijn er overheen gereden!!
De temperatuur begon inmiddels op te lopen naar de 23 graden!! Jeee, het is echt wel een beetje koud de laatste dagen. Wel mooie blauwe luchten, maar wel steenkoud! Dus we hadden warme kleertjes aan. En de Uggs doen goed hun werk!! We zijn even gestopt bij ons hotel, we hadden namelijk vanochtend besloten dat we hier 2 nachten zouden blijven. En hier hebben we ff onze truien omgewisseld voor T-shirts.
Daarna zijn we doorgereden naar Meteor`s Crater. Toch bizar nog steeds de afstanden. Dit was ook weer een uur rijden.
Toen we hier aankwamen moesten we gewoon 15 dollar PP betalen, wat een afzetters zeg. En dat voor een krater! Het is toch niet normaal. De krater was trouwens wel groot (1.2 km doorsnee) en de beste intact gebleven krater ter wereld (zeggen ze). We zijn hier binnen nog naar het Museum geweest. Dit was best wel interessant. We hebben ook nog een filmpje gezien over de inslag. En z’n ontdekkers. Sommige mensen twijfelen nog over de echtheid van de inslag. Het zou ook om een ondergrondse atoomproef kunnen gaan. Volgens Jef was dit ook zo. Aangezien de armen van 1 van de rangers onder hele vreemde (vieze) bulten zat. En dit kwam volgens hem door de radio actieve straling haha..
We zijn toch nog een uur binnen geweest.. Al met al een duur dagje!
We hebben een hapje gegeten bij KFC. Dat wordt dus flink lijnen en sporten thuis!! Hhaha
In het hotel zijn we opzoek gegaan naar een hotel in Palm Springs. We hebben deze hele vakantie nog niks geboekt van te voren, maar we willen de laatste dagen toch nog even genieten van het warme zonnetje aan een zwembad! En waar kan het beter dan in Palm Springs! We blijven daar dan tot dinsdag en gaan de allerlaatste dagen doorbrengen in Los Angeles. Het wordt hotel: Doral Desert Princess Resort een 3.5 sterren resort met een King deluxe kamer met Poolview! Lekker decadent! Maar we hebben het verdiend naar al het culturele gereis!