koh phi phi & bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu koh phi phi & bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

koh phi phi & bangkok

Door: danie en jef

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

12 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

koh phi phi

Aangekomen op koh phi phi is meteen de beat te horen van het gefeest. Bij het enteren van het eiland eerst weer 20b betalen zodat ze het eiland kunnen schoonhouden, volgens ons doen ze er maar weinig mee. Hier onderuit komen lukt ook echt niet, er wordt namelijk meteen op een fluitje geblazen alsof de badmeester een tsunami ziet aankomen. Hierna kwamen we de tassensjouwer van ons hotel tegen, chill geen gezeul met die backpacks, wie dat backpacken ooit bedacht heeft....zucht. Eenmaal afgewacht of er nog andere gegadigden waren begon de klim naar het hotel, mmm dat is toch wel natte ruggenwerk. Dit eiland is toch weer totaal anders dan koh lanta, alles is veel compacter en er is meer stank overlast. alsof je 20 bath weggegooid. ipv de scooter overlast, heb je hier fietsende thaise die erg van het bellen zijn.
Het hotel was erg schoon en netjes. Ondanks alle inspanning die nodig is om er te komen zijn we erg content mee. Toen snel naarhet strandgegaan, wat een domper was dat. Het stonk en met eb is het water weg. achja dan maar op het avond gebeuren richten. .ff snel pizza gehaald en naar het feest gebeuren gegaan. Hier meteen weer aan de buckets gegaan. De vuurshow op dit eiland is een stuk professioneler dan op bijvoorbeeld koh tao, erg gaaf om te zien. We sloten de avond af bij de ibiza bar eerst een vuurshow en daarna limbo en touwtje springen, erg vermakelijk al die toeristen met brandwonden. Op een gegeven moment is de show voorbij en begint het feestje. Na een paar buckets onze dansskillz maar even tentoongesteld. Eenmaal terug waren we weer blij dat onze enkels de klim hadden overleefd. In bed hoorde je de muziek even hard als in de feest tenten, gelukkig duurde dat maar tot 4 uur. de volgende dag naar het strand gegaan, poging 2, kijk zonder eb is het strand über. Voor de volgende dag ook maar meteen een lekker toeristisch toertje 300b naar maya beach geregeld, tja je moet het toch zien hè. 's-avonds weer aan het bucketeren geslagen...tja wat koh lanta in de avond uren mist haal je hier weer in. Hier ontmoette Danie ook haar nieuwe beste mattie: namelijk toni de Aap! voor 100 bath kon je met hem op de foto. Ook maar gelijk een flinke shoot gehouden toen. Danie de dierenbeul knuffelde hem helemaal dood, zo zal haar broertje zich vroeger ook hebben gevoeld (als een apie in het nauwe). Toen het aapje zich bevrijd had uit deze benauwde situatie, ging de tocht der tochten weer verder (ja deze gaat wel door). Op de terugweg naar dw bungalow kwamen we een aardig grote krab tegen, deze heeft ons (of wij hem) nog een half uur bezig gehouden.
De volgende dag gingen we naar maya beach, daar waar de film "the beach" is opgenomen. Eerst gingen we nog even snorkelen voor dit eiland, jef kreeg een stoot zout water binnen en was meteen de vissen aan het voeren. De visjes hielden duidelijk van redbull wodka, ze werden helemaal hyper. Vanaf de verte zag je maya beach al, tenminste je zag alle boten want het strand was hierdoor amper meer te zien. Eenmaal aangekomen op het strand zag je wel dat een paradijsje was, de andere 1000 toeristen moest je gewoon even wegdenken. Maar het water en het strand met het uitzicht was toch de moeite waard, wat mooi !! Dat hadden die leonardo en consorten toch goed bekeken, wij nog op zoek gegaan naar de weedplantage maar dat bleek toch fictie te zij, damn. Daarna nog even naar monkeybeach gegaan, maar na de apen in ubud valt dat toch in het niets. Gewoon 10 apen die uit de hoogte doen, niet banaanwaardig. Bij terugkeer genoten van het eb op het strand. 's avonds danie aan de kleine buckets en jef aan de changs, wel weer even gefeest. Danie heeft nog een limbo showtje weggegeven onder een brandend stokje... tja hier kwam ze erachter dat ze ook geen 18 meer is :). .. ach gelukkig geen brandwonden! ! De volgende dag begon de terugtocht naar bangkok. Eerst met de boot en daarna 13, 5 uur in de bus vanaf krabi, jeuh wie heeft daar nou geen zin in. achja de hele reis koste maar 900B, mja hierin zat wel de one and only kakkerlakken boot, de zweetbus naar Surat Thani en de redelijke vip bus naar Bangkok incl. de roze dekentjes met berenprintje..
Tijdens de bootreis hebben we ons erg vermaakt met knikkebollende chinezen en kleine kereltjes die jef zijn broodje probeerde te jatten. De gare bus die je naar sura thani bracht voor de vipbus stopte bij de afhaalplek waar je ook nog lekker kon eten. De vipbus stopte nog om 1 uur zodat je weer noodles kon happen. Erg chill..Op de rijstijl en het getoeter onderweg moet je niet letten, opzich was Indonesië veel erger.

bangkok

Om 06:00 kwamen we aan in Bangkok en moesten we opzoek gaan naar een hotel. . helaas zat ons vorig hotel wat we hadden in Bangkok vol. En aangezien we graag een zwembad wilde zijn we op het internet gaan zoeken. Toen kwamen we uit bij het Grand ville Hotel, midden in China Town. En aangezien het Chinees Nieuwjaar is, leek ons dat wel een mooie locatie. Gelukkig konden we redelijk snel naar onze kamer om te douchen na een beetje zeuren. En bleek onze kamer op de 23e etage te zitten! Wat een fantastisch uitzicht. Het zwembad zat op het dak op de 24e etage. Dus konden we daar eventueel wat uurtjes doorbrengen. Helaas moesten we voor het zwembad betalen 150b pp, achja we kregen wel om het uur een gratis drankje en buiging van de bediening. S middags hadden we besloten om een fiets tourtje te doen met co van Kessel. Dit wordt door een hoop mensen aangeraden. Dit is een tour van 3 uur door China Town op de fiets. Daar aangekomen hoorde je alleen Nederlands om je heen, heel de vakantie maar 2 keer gehoord. Het fietsen was erg gaaf om te doen. Opzich kende we de straatjes van chinatown nu wel een beetje van het slenteren, maar fietsen is toch wel een stuk chiller. Al balen we ervan dat we hier niet gewoon een scooter kunnen huren. We gingen nu ook straatjes in die we met lopen maar oversloegen. De twee oudjes die mee fietsten maakte het ook erg vermakelijk. De vrouw botste tegen bijna elke muur in de smalle straatjes op en viel nog een keer over een paar werklui heen, gelukkig brak een grote stalen bankschroef de val :). De man moest 2 keer aan zijn been behandeld worden door de ubergrappige gids, elke keer haalde die zijn been open aan dezelfde scherpe standaard. Op een gegeven moment zei de guide ook "it's ok now ? or i must cut off your leg". de toer gingen ook nog met het bootje naar de overkant van de rivier, al met al vermakelijk. Maar wat zijn die Chinezen verzamelaars, niks gooien ze weg. Elke versnellingsbak, motorblok en krant wordt bewaard, wat een puinhoop. Terug bij het hotel zijn we wezen eten op de 24e verdieping, wat een uitzicht. Na een aantal cocktails hebben we een tuctuc gepakt naar patpong om de "markt" te bekijken. Overal wordt je doodgegooid met pingpong shows, na de markt gezien te hebben zijn we naar binnen gegaan bij zo een show. We kwamen binnen en de pingpong ballen vlogen om je oren, getverredemme wat was die chick ranzig (met alle respect maar zelfs een tsunami zou hier niet over heen gaan), maar ze is wel goed op haar vakgebied. De balletjes kwamen niet in een pisboogje uit haar, maar in 1 rechte lijn scheerde ze zo langs je heen. Het was echt de nadal van bangkok, wat kam die dame knallen met die ballen zeg, sodeju. Hierna begon een oud wijf heel elegant haar slipje uit te trekken en begon ze scheermesjes aan een touwtje uit haar bejaarde behaarde flamoes te trekken, met het mesje sneed ze voor iedereen een ludiek vormpje uit papier. Die had duidelijk een origami LOI cursus gevolg, alleen dan een thaise versie uiteraard. Het papiertje hebben we maar laten liggen.....het was ook te klein geworden voor eventuele notities. Wat die mensen allemaal uit hun doos kunnen toveren, het is nog net geen konijn maar hans kazan kan hier leering uit trekken. Na een paar matige dansjes, hergevulde colaflessen (koop er nooit cola), spelden aan touwtjes, fluitjes en knallende balonnen kreeg danie een pingpong batty in haar handen. Jeuh ballen terugmeppen !! na een paar rake forehands, die krachtig terugkwamen op de hoer in kwestie, werd het batje overgedragen aan jef, die overigens meteen een prachtige volley maakte ;). Na 2 smashes was ons biertje op en zijn we gegaan. We zagen bij andere die al erg lang zaten dat de hoeren dan heel irritant om je heen gaan hangen, vooral de vieze oude als je niks wilt huren of kopen. Aangezien wij niet van het huren zijn kozen wij eieren voor ons geld en zijn we gegaan.
Buiten vroegen 2 kleine toeristen dames ons nog of hun dit konden aanraden, haha tja hoe kan je daar nou serieus op antwoorden. Uiteindelijk gingen die vol angst toch naar binnen, nadat we de show geromantiseerd hadden. Toen weer een taxi geprobeerd te regelen naar chinatown, wat een irritante lui.
In chinatown was het nieuwjaarsfeest nog vollop in gang. Meteen saté wezen snacken en mee gefeest. De thaise nick en simon traden op! Allemaal gillende meisjes. Toen terug gegaan met een taxi omdat we de weg niet meer wisten.. Jammer genoeg wist deze beste man het ook niet:) Uiteindelijk zagen wij zelf weer een aanknopingspunt en waren we gelukkig weer in het hotel.
De volgende dag zijn we lekker gaan ontbijten in het hotel. Het eerste waar het inbegrepen was. Daarna hebben we tot 15:00 bij het zwembad gelegen om de laatste thaise zonnestralen te pakken. Toen nog even naar de koh San road gegaan om de tijd weg te drinken en te eten. Nu zitten we nu aan de rambuttri straat aan de cocktails om het leed dat einde vakantie heet weg te drinken. Het was een top vakantie en nu helemaal bruin de winter in.

• 12 Februari 2013 - 11:46

Mama Daan:

Jammer dat dit het laatste verslag is......Drie en een halve week gaat wel erg snel. Ben benieuwd naar alle foto's die jullie gemaakt hebben. Liefs en dikke kus en tot morgen! xxxxx

• 12 Februari 2013 - 17:30

Gemma:

Helaas aan al het goed komt ook een einde. Bereid je maar voor op de kou hier. Goede reis terug en ik hoor van jullie morgen xxx

• 14 Februari 2013 - 12:33

Nardjara:

ja joh... welkom terug.
    heb weer hardop gelachen om jullie verhalen, maar ook mooie stukken.
    vakantieverhalen zijn altijd leuk om te lezen!.
    ik wacht weer met smart op jullie volgende vakantie :-P
    liefs nardjaar