Krabi town - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Krabi town - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Krabi town

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

03 Februari 2013 | Thailand, Krabi

Het ijsje smaakte zoals een verkoelend ijsje op een eiland hoort te smaken, zodra het ijs de lippen raakte werd je meegesleurd uit de klamme ambiance naar een tropisch paradijs vol welvaart.....genoeg van dit soort crap, de conclusie is geen diaree. Hier geen ubersappig knetter spetter verhaal dus. In de ochtend de backpacks weer op de scooter gepropt en gaan rijden richting de pier als een stel aziaten met koopwaar voor een heel eiland op de moped. De boot, hierna ferry genoemd, stopte tussendoor bij ko phangan daarna stopte ferry bij ko samui. We zaten heerlijk op het achterdek in het zonnetje totdat we helemaal doorweekt waren van de golven. Toch maar in ferry gegaan, ja hoor alles vol. Toen maar blauwe krukjes geregeld om op te zitten. Jef kreeg er nog een zakje chips bij van de amicale en erg aanrakelijke matroos. Prima, niks mis met een zakje chips voor een streling over een schouder, zo is dit land. Aangekomen op land zijn we een tourbus in geleid voor krabi town. In krabi town aangekomen maar eens gaan kijken wat we gingen doen. Of naar ao nang, lekker toeristisch, of in krabi town blijven. Uiteindelijk voor krabi town gekozen. Hup weer eerst een scooter gehuurd en met volle uitrusting rondgereden op zoek naar een slaapplaats. Een gevonden voor 350b, prima ! Toen even sate wezen snacken op de markt downtown en een 4 eilanden tour geboekt, 400b na wat afdingen. Hierna met de scooter naar ao nang gereden, door vernuftige verkeersborden deden we er een uur over, 2x zolang als de terugweg later bleek. Maar wat is ao nang toeristisch, net alsof je in spanje loopt, maar dan met lekker eten op straat voor weinig. Ook vollop veel russen hier De prijzen van de horeca gelegenheden zijn hier abnormaal hoog, voor thaise begrippen. We hadden ineens trek in de mac dus daar even een burgertje gesnaaid, smaakt toch anders hier. Toen ff cocktails wezen drinken langs de boulevard en hop terug scooteren in het donker. Gelukkig is het dan erg rustig op de weg en zijn de wegen eigenlijk best goed voor een land waar de duitsers niet zijn geweest. Terug in krabi town de plaatselijke barren onveilig gemaakt.
Volgende dag werden we opgehaald door een pickuptruck die bedoeld is voor mensen die niet meer willen roken. Zelfs mensen die achter ons reden bedekte hun mond met kledingstukken om die wolken niet in te ademen. Al had je als bescherming alleen een oude onderbroek van een thaise masseuse kunnen vinden had je het nog tegen je gezicht gedrukt. Achja 400b waar heb je het over....De eiland tour was lekker toeristisch, hup 300 boten tegelijk op een eiland en dan Foto's nemen van ...tja wat eigenlijk. Jef heeft nog een timelaps gemaakt van deze vertoning. Maar het uitzicht ook al vanaf de longtailboot is adembenemend (anders dan in de truck), erg mooie rotsen die in het water staan. Vlakbij het eerste eiland wezen snorkelen, echte aanrader ! Toen pics maken vanaf de boot van chicken eiland. Hierna lunchen op een eiland met een paar aapjes,was best oke geregeld. mmm groene curry en rijst. Uitzicht was ook erg vet met een james bond lookalike rots. Hierna vroeg jef of die op dak mocht zitten om te filmen, 1 iemand kon wel. Wat een geweld ineens met al die golven, van filmen kwam weinig terecht met al die nattigheid. Het laatst eiland was erg mooi met grotten alleen de drankjes waren hier 4 keer zo duur als normaal. Handdoekje neergekwakt en wezen genieten. Bij terugkomst de griekse londenaar gedag gezegd waarmee we praatjes maakte en terug in de adembenemende pickuptruck. Bij de guesthouse kregen we een andere kamer zoals afgesproken, hierna wezen eten en reis geregeld naar ko lanta. Toen rond wezen crossen en beland bij een locale night markt met een podium. Erg lache om kleine kids te zien breakdancen op gangnam style. Omdat alle tafeltje vol zaten vroegen we of we mochten aanschuiven bij een paar locals, die begonnen meteen eten uit te delen aan ons. Hier hebben we dichtzittende schelpen zitten opknagen..heeeel goor. Dus we bedankte voor de rest. Na deze gezelligheid op de scooter opzoek naar nieuw vermaak. In een straatje achteraf kwamen we een thaise karaokebar tegen, wij voor de gein erin. Maar dit bleek toch iets anders te zijn dan een karaokebar. De zangeressen zagen er erg goed (lees hoerig) uit, niemand klapte voor ze behalve wij. Sommige kregen een ketting om tijdens het zingen alsof ze waren uitgekozen. Deze zag je dan ook niet meer terugkomen op het podium. De bedrijfsleider bleef ook dicht bij ons in de buurt en wilde het ons zo comfortabel mogelijk maken. Top tent dachten we zo, hehe. In de tent waren allemaal donkere hoekjes waar duistere figuren zaten met meisjes. Na een chang maar weggegaan naar een andere pub, beetje sfeerloos als niemand klapt na een optreden toch ! Ze doen het toch maar, die showbizz girls. Danie wilde eigenlijk nog een marco borsato nummer doen, maar met zo een moeilijk publiek durfde ze het toch niet aan. Als je het publiek niet aanvoelt moet je het gewoon niet doen, zei een wijs man ooit.
De volgende dag scooter ingeleverd, ze keken er amper naar. Jef kon weer mee want had zijn paspoort weer terug. Voor de boot naar ko lanta (450B) werden we opgehaald door een pickuptruck zonder bankjes. Lekker achterin ziten tussen de tassen, de 2 franse oma's dachten er anders over hehe. Bij de super concorde stond erg veel koffer publiek voor ko lanta. We zijn benieuwd !!

• 04 Februari 2013 - 11:57

Mama Daan:

Weer een bijzonder super gaaf verslag. Daan ben blij dat je weer opgeknapt ben.....xxxxxxxxxxxx

• 07 Februari 2013 - 21:37

Ineke:

Wat geniet ik ervan om jullie verhalen te lezen!!! Bedankt!!
    Ineke