after mooning partee - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu after mooning partee - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

after mooning partee

Door: jb

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

01 Februari 2013 | Thailand, Krabi

Om naar ko tao te gaan hebben we vroeg de wekker gezet om de boot te halen vanaf dit feesteiland. sochtends gingen we de taxi regelen om naar de haven te gaan. Bij de receptie vroegen ze of wij al een kaartje hadden. Wij zeiden nee, toen zeiden ze dat het vol zat dus jammer voor ons...mmkay. Uiteindelijk bleken ze de boot te bedoelen, dit woord zat nog niet in hun vocabulaire. Hier hadden we wel een ticket voor gekocht 450b. Hier nog even over geschaterd en toen brachten ze ons zelf weg. Onderweg moest de rijdende chick keihard lachen om de ladyboy op de radio, een ladyboy op de radio klinkt gewoon zoals een gast, die zware stem vond ze hilarisch... gekke boys. Op de pier aangekomen kon men taxi klachten aangeven volgens een groot spandoek, dus jef zei nog tegen de chick dat ze ons teveel liet betalen, ze moest weer schateren alsof ze een ladyboy op de radio hoorde. Uiteindelijk kon je daar nog genoeg kaartjes kopen voor de boot, de boot was ook maar voor 3/4 vol. De bootreis was in een dichte catamaran, het open-achterdek zat al vol met het vrouwelijke zweedse vollybalteam leek het, erg suf. Op ka tao aangekomen zijn we voorbij al die taxi schreeuwende eilandbewoners gelopen en zijn wij een scooter gaan huren 200b per dag bij "p n bike", hele relaxte dude daar met veel tips. Jef zijn paspoort ingeleverd (kan niet anders), als er iemand moet achterblijven dan offert jef zich wel op. En wees eerlijk, die blend zo in als je die 2 borstharen eruit trekt. Hierna met de backpacks op de scooter op zoek naar een accomodatie. Hebben wij die scooter eindelijk voller gekregen dan die gekke Aziaten hier, haha dat zal ze leren. De scooter was echte de beste tot nu toe , geen berg was te gek. Na een tijdje rondcrossen en romana liedjes zingen eindelijk een bungalow gevonden, airco, fan, wifi, koelkast en waterkoker woooow => noodlesoep one ende. Toen zijn we seafood gaan eten en naar het strand gecrossed. Het eerste strand stonk naar diesel en was niet breed, de daarop volgende waren hetzelfde . Uiteindelijk meer naar de uiteinden van het eiland zijn de stranden beter. Omdat we telkens onder een cocosnotenboom lagen, maar even opgezocht hoe gevaarlijk dit is, er komen jaarlijks dus 150 mensen om door vallende cocosnoten (ff feitje tussen het vakantiegeweld door voor de algemene kennis).Daar liggen we dus niet meer onder, scooter rijden en duiken is gezonder hehe. savonds erg veel ladyboy's op straat op dit eiland, vrolijk kijken ze niet. Maarja misschien komt dat door hun kaaklijn..
De volgende dag zijn we naar de eerste de beste duikschool gegaan "new way" en hebben daar voor de middag een opfriscurses en duik geregeld. Hoeveel je in een jaar vergeet is toch wel schikbarend, danie wist bijvoorbeeld alle visnamen niet meer en jef kon alle coraalsoorten niet meer opnoemen hehe.
Voor het duiken leerde we een nieuwe ezelsbrug voor de buddycheck. "bangkok women really are fellas" dus de B voor Bcd de W voor weight, de A voor air, de R voor releases en de F voor fles????
Nu al vergeten dus, gelukkig zijn we verzekerd. Net maar gegoogled en de F staat natuurlijk voor final check. Hierna van de boot het water in gesprongen, vorig jaar op een kleinere boot kon het nog met achterwaarts laten vallen. Voor je oriëntatie was dit opzich fijner dan de dessorienterende gaylord koprol. Eenmaal op het strand aangespoeld werd jef meteen in zijn hiel gebeten door een vis. De vissen luste hem erg graag, want dit gebeurde nog 5 keer. Bij de oefening "met zonder masker duiken" zat er een vis in jef zijn oor te knagen, WTF !@/@
Jef voelde zich klaar om naar de haaien te duiken, hehe niet dus. Na alle suffe refresh oefeningen pauze gehouden op de boot. Hierna gedoken tot 15 meter met de duikinstructrise, danie maakte onder water nog tekens dat haar zwembroekje niet alles bedekte, maar jef had natuurlijk alleen oog voor het koraal en andere mosselen. Het duiken hier viel ons tegen qua bezienswaardigheden, op de mossel na dan. Op dezelfde plek hoefden wij dan ook niet meer te duiken. Voor de volgende dag maar de ochtend vastgezet om te duiken op een andere locatie, pff 6hr vertrekken vanaf de duikshop. De avond maar rustig aan gedaan, wezen dineren, beetje rondcrossen op de scooter en vroeg naar bed met een aantal changs.
De volgende ochtend meteen naar de 7-eleven gereden voor ontbijt en noodlesoep voor op de boot in de pauze. Eindelijk een sunset meegemaakt op de boot. Na alle checks het water in gesprongen maar danie twijfelde aan haar lucht tijdens afdalen, dus maar even naar boven gegaan. Na geruststelling een mooie duik gehad bij greenrock met rotsen waar je onderdoor en tussendoor moest. Erg gaaf maar ook erg scherp. Danie heeft zich opengehaald aan het koraal en dit is achteraf een beetje gaan ontsteken.. gelukkig heeft ze nog antibiotica crème van eerdere opgelopen wonden. Beetje etterende pus gaat niemand dood van.anyway het was erg gaaf met die harde stroming, Danie heeft er nog spierpijn van, hehe. De 2e duik was white rock, erg veel vissen hier. Kijk dit zijn we gewend. Van te voren zei de instructrice nog dat zij altijd iedereen een rog kan aanwijzen. Na achtervolgt te zijn door triggervissen kwamen we terug op de boot. Het eerste waar jef haar natuurlijk op wees was het ontbreken van de rog. Andere instructeurs kregen ook de vraag van jef of zij ze hadden gezien. jahoor zij wel, de instructrice begon kon het wel waarderen en sloeg jef op zijn arm. Bij terugkomst het logboek bijgewerkt, wezen eten en naar de beach. De Danie werd echter ziek van dit eten en ging na het strand op bed. Jef ging de lonely backpacker uithangen en in zijn eentje eten. Gelukkig hebben we hbo movies op de kamer en kon danie harry potter en scream 4 kijken, jottum.De volgende dag was danie nog gaar dus alleen wezen chille en het transport naar krabi geregeld 900b. Jef ondertussen nog een paar keer de hort op geweest met de scooter om te winkelen en te eten enz. savonds lekker thais gegeten aan het strand en danie wilde nog een ijsje eten, living on the edge die Danie. Hierna wat gedronken onder het genot van de vuurshow die die mennekes overal geven op het strand. Hoe het ijsje valt houden jullie nog te goed (cliffhanger/toilet hanger).

• 02 Februari 2013 - 12:19

Gemma:

Het moet erg gaaf zijn om daar te duiken. Een tip van duikers die ik sprak en daar ter plaatse behandeld zijn. Wrijf scrubzout op de plek waar je koraal hebt geraakt. Goed smeren! Dit doet wel even pijn maar het gaat dan niet ontsteken en geneest binnen 2 a 3 dagen.
    Geniet ze verder en lezen jullie belevenissen met plezier xxx

• 02 Februari 2013 - 23:10

Ineke:

Jullie maken toch ook altijd wat geks mee!!! Genieten en toch maar oppassen voor enge vissen!!! Vooral die knabbelaars Jef!!!! Groetjes uit een koud en regenachtig Nederland!!!!

• 03 Februari 2013 - 18:54

Nardjara:

weer hardop gelachen.
    stelletje mafkezen (duik verhaal, broekje.. )
    als jullie ooit nog eens en boek schrijven hebben julie alvast een koper.
    enjoy!