Full moon party!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu Full moon party!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeffrey & Danielle - WaarBenJij.nu

Full moon party!!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Danielle

28 Januari 2013 | Thailand, Ko Tao

Vrijdag ochtend wilde we een scooter gaan huren, maar omdat het een heuvelachtig eiland is, schijnt het beter te zijn om een schakelbrommer te huren. Maar overal zien we ontzettend veel mensen met verwondingen door scooter ongevallen, wat dan meestal komt doordat ze in een te hoge versnelling de berg af racen. Jef denkt hierop wel te kunnen rijden, dus wij opzoek naar zo'n brommer. Maar deze bleken in onze omgeving allemaal verhuurd te zijn.
Dus uiteindelijk huren we een normale scooter bij het hotel. Uiteindelijk hebben we lekker de hele ochtend op een scootertje gezeten en zijn naar het noorden gereden. Het eiland bestaat voor een groot deel uit jungle, dus het was ontzettend mooi. Je hebt hier ook olifanten kampen, waar je een ritje op kan maken, maar deze beesten zagen er zo zielig uit, dat we dit maar oversloegen. Wel hebben we nog een waterval gespot. en zijn weer mooie foto's rijker. Toen weer verder gereden. Op de stijle heuvels was het wel af en toe een beetje eng, maar gelukkig kan Jef wel goed rijden.
Wij hebben hier inmiddels ook al een groepje mensen ontmoet. 3 Ierse chicks en een spaanse guy. Zij hebben een jaar in Australie gewoond en gewerkt en hebben nu een paar weken vakantie in Thailand voordat ze weer teruggaan.
Op koh phangan verzinnen ze elke dag wel een reden om te feesten, met als klapper de fullmoonparty. En dat is dan ook de reden dat bijna iedereen hier op dit eiland zit. Vanaaf zijn er een aantal pre fullmoonfeesten, waaronder een poolparty. Wij hebben afgesproken met het groepje Ieren. Bij het hotel kun je de alom bekende buckets bestellen. Hier krijg je dus een emmertje met een flesje vodka en redbull en mixen maar. En na een aantal emmertjes ben je dan ook knetter lam. Na 1 emmertje nemen we een taxi en voor 100 baht pp brengen ze je dan naar de plaats van bestemming. Taxi prijzen liggen dan ook een stuk hoger dan in Bangkok.
De poolparty was 1 groot feest. Goede muziek en leuke mensen. Volgende dag hadden we dus een redelijke kater en hebben we de dag op het strand en bij het zwembad doorgebracht. Ze hebben hier van de harde houten ligbedjes , dus erg comfortabel was het eigelijk niet.
Voor de rest een beetje krachten gespaard, omdat vanavond de full moon party is. Voor dit feest hebben we wat neonkleurige shirtjes gekocht en wat potjes met neon verf. Want dat hoort er blijkbaar bij. We hebben weer afgesproken met het groepje Ieren en drinken vooraf weer een aantal buckets en Daan laat zich beschilderen als een echt Irish lover! Met Shamrock en alles. Je ziet nu ook echt iedereen om ons heen in Neonkleurige shirtjes! Iedereen is hier echt voor dit feest. Rond 23:00 nemen we de taxi. En we moeten 100baht entree betalen. Dit is echt het goedkoopste festival ever!! Zo'n 15.000 mensen op een stukje strand staan bij verschillende Area's te feesten! Iedereen is blij! Vette muziek! En je ontmoet zoveel mensen, omdat de meeste op reis zijn en nog niet zoveel vrienden hebben. Kan je bijna overal blijven kletsen en blijven hangen. Rond 6 uur zijn wij er wel weer klaar mee en nemen we een taxi terug.

De zondag erna was echt een dikke kater dag. Maar we hadden geen zin om nog een dag op de gare strandbedjes te liggen en we hebben weer een scootertje gehuurd om naar de andere kant van het eiland gegaan. Hier zijn de stranden echt zoveel mooier! En hebben hier een paar uurtjes doorgebracht.
Het weer is nog steeds prachtig en we genieten onwijs! We worden alweer 2 negertjes.

Inmiddels hebben nu Ko Phangan verlaten en zijn we aankomen op Ko Tao. We hebben gelijk op de pier een scooter gehuurd en zijn bepakt op de brommer gesprongen om zo een mooie plek hier te zoeken.
Uiteindelijk een mooie "vila" gevonden aan de rand van een dorpje in de buurt van de zee!

• 28 Januari 2013 - 17:10

Gemma:

Gaaf al die buitenlanders ontmoeten en lekker feesten. Hier dooit het en de sneeuw gaat lekker weg. De kou is voorlopig over. We zijn helemaal opgeknapt en Pa werkt al weer. Geniet ze daar. xxx

• 31 Januari 2013 - 13:10

Nardjara:

leuk leuk!
    ik zie ondertussen al wat foto;s binnendruppelen op FB.
    ENJOYYYYYY!